Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dumhet og nek

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 19:47   #41
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Dumhet og nek

Nek er fjoller. Dum kan man være som fjolle, men også ellers.

Idiot er mer en som er kvalifisert, men ikke skjønner greia der og da. Dust er en med feil holdninger.

Kul er sånn som meg.

Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 19:50   #42
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Rosa skrift, gjentatte utropstegn og spørsmålstegn samt entertastkåthet kan nevnes.

Fint ord.

Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 19:53   #43
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vi har faktisk mye å takke nek for. Var det ikke det ordet som i sin tid indirekte sørget for at FP ble opprettet?.

Jepp. Og Mim er sjefsneket.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 00:49   #44
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Gammel 01-11-09, 01:17   #45
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Heller nek enn sur.

Gammel 01-11-09, 01:40   #46
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg traff på et utmerket eksemplar av arten Nek i sommer.
Hun gledet seg storartet over å få jobbe sammen med Kule Musikkgutta og kanskje få treffe Store Stjerner, og var helt overbevist om at hun hadde peiling på musikk og at denne kunnskapen kunne brukes til å imponere nevnte Kule Musikkgutter.
Det er en ærlig sak å ikke inneha de store musikkunnskapene, men for guds skyld ikke utgi deg for å ha peiling i så tilfelle, for du blir temmelig fort avslørt, og da blir det fort bare patetisk og latterlig.
Det aller mest Nekete var dog å sitte oppå bookingsjefen og klenge på ham en hel kveld - rett for nesen på hans høygravide, hormonelle og derav svært territoriale kjæreste, som man tross alt skulle ha et nogenlunde ålreit forhold til senere i forbindelse med en festival.
Det var ikke noe godt førsteinntrykk, for å si det mildt.
(De desperate "hjelp meg!"-blikkene jeg etterhvert fikk av nevnte bookingsjef var riktignok ganske fornøyelige. )

Gammel 01-11-09, 01:46   #47
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Hvordan defineres dumhet og det å være nek på FP?

Til dels forskjellig, tror jeg.

Som Irma er inne på, var det bruken av ordet "nek" som utløste opprettelsen av FP (etter at Mim ble utestengt fra NM). Til å begynne med, ble derfor "nek" brukt i tide og utide om en selv og andre, og man skal ikke se bort fra at dette er en av grunnene til at ordet brukes såpass mye her fremdeles.

Jeg tror ikke det er hele grunnen, altså. Men "jeg ser at noen har gjort/sagt X på FP, hvorfor er det sånn her på FP?" eller "noen brukte ordet Y, hva betyr Y her på FP?" er alltid litt vanskelig å svare på, for det finnes sjelden ett objektivt og utfyllende svar.

Gammel 01-11-09, 01:52   #48
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Eh, var det bare forum-Nek tråden dreide seg om?
Se i så fall bort fra mitt forrige innlegg, som gikk mer på definisjonen av RL-Nek evt Nek generelt.

Gammel 01-11-09, 01:54   #49
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Fabeldyret.
Man kan aldri få nok av gode nekhistorier.

Gammel 01-11-09, 10:04   #50
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det blir jo det samme som om jeg sier at alle med sitrusfruktnick er hjernedøde, for så å lure på hva i all verden Mandarin, Appelsin og Sitron hisser seg opp over.

Jeg har vurdert å skifte nickt til Grapefrukt. Det passer meg bra, jeg er mer bitter enn sur, tross alt.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

(De desperate "hjelp meg!"-blikkene jeg etterhvert fikk av nevnte bookingsjef var riktignok ganske fornøyelige. )

Der ser du, aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Gammel 01-11-09, 10:08   #51
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har vurdert å skifte nickt til Grapefrukt. Det passer meg bra, jeg er mer bitter enn sur, tross alt.

Ja, gjør det! Jeg har nemlig alltid ment at de med nick identisk med et personlig pronomen på engelsk er stokkdumme?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 10:14   #52
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Iset blir ganske fjollete og gal når det gjelder jula. Kvalifiserer hun da til tittelen Julenek?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 10:18   #53
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, gjør det! Jeg har nemlig alltid ment at de med nick identisk med et personlig pronomen på engelsk er stokkdumme?

Så nå kan jeg velge mellom det å være "hjernedød" eller "stokkdum". Hmmm ... Det er alltid så mange vanskelig valg her i livet.

Gammel 01-11-09, 10:22   #54
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Så nå kan jeg velge mellom det å være "hjernedød" eller "stokkdum". Hmmm ... Det er alltid så mange vanskelig valg her i livet.

Alt er bedre enn å være et nek.

Gammel 01-11-09, 10:24   #55
him
Leser

him sin avatar

Standard

Alt er bedre enn å være et nek.

Ja, gudskjelov!! (er det forresten flere enn meg som synes det gladspøkels er vanskelig å skrive rett.)

Gammel 01-11-09, 11:46   #56
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

rine er nåtidens nek, Lykken er eks-nek! Iset er helt klart julenek og Mim er sjefsnek.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 13:10   #57
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

rine er nåtidens nek, .

Jeg tar det som en kompliment, jeg.

Coming from you...

Sist redigert av rine : 01-11-09 kl 13:13. Årsak: Hadde en bokstav for mye :-D
Gammel 01-11-09, 22:01   #58
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Forresten syns jeg det er nekete med mamma/mor o.l. i nicket. Jeg merker at jeg ofte tar slike brukere mindre seriøst enn andre.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.