Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Middags-tilbehør

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-09, 14:54   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middags-tilbehør

Vi bruker mye bønner og kikerter, surret sammen med spisskumin og litt rømme eller naturellyoghurt

Ser at du bruker couscous, og det er godt med spinat i (kan bruke sånne frosne klumper også) og så lager jeg couscous med kanel og rosiner i.

Forskjellige typer potetmos, med persillerot eller sellerirot, med søtpotet eller med broccoli

Fersk spinat med litt matfløte

Asparges, brekkbønner eller andre grønne grønnsaker med litt smør og skavet parmesan

Stuet mais

Tomat, chili, rødløk og koriander-salsa

Hm. Skal se om jeg kommer på fler.

Gammel 28-10-09, 14:57   #2
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vi bruker mye bønner og kikerter, surret sammen med spisskumin og litt rømme eller naturellyoghurt

Ser at du bruker couscous, og det er godt med spinat i (kan bruke sånne frosne klumper også) og så lager jeg couscous med kanel og rosiner i.

Forskjellige typer potetmos, med persillerot eller sellerirot, med søtpotet eller med broccoli

Fersk spinat med litt matfløte

Asparges, brekkbønner eller andre grønne grønnsaker med litt smør og skavet parmesan

Stuet mais

Tomat, chili, rødløk og koriander-salsa

Hm. Skal se om jeg kommer på fler.

Wow så masse gode tips, akkurat sånn jeg mente Bruker endel kikerter og bønner, men da som egen rett. Men lurt å ha det i tillegg til noe annet også

Hvordan lager du stuet mais?

Gammel 28-10-09, 14:59   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

Wow så masse gode tips, akkurat sånn jeg mente Bruker endel kikerter og bønner, men da som egen rett. Men lurt å ha det i tillegg til noe annet også

Hvordan lager du stuet mais?

Jeg er en 10-minutters-middagslager, så jeg tar maiskorn, litt helmelk eller lettmelk og maizena for å jevne til, og så salt og basilikum i.

Men man kan godt lage litt hvit saus også, det er den måten jeg "egentlig" gjør det og blander mais i.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.