Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Burtrening av hund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-09, 19:26   #21
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Burtrening av hund

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Du, denne Pelsen din, hvor stor er han? Jeg har et sånt reisebur Jack har vokst ut av, sammenleggbart med stoffsider. Slitent, men praktisk.

Han er ca 32 cm høy, så han er liten.
Det buret høres veldig ok ut.

En sånn en er pelsen: http://www.dyrewebben.no/faktasidene...tgotaspets.htm

Men han har krøllhale da.

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 19:30   #22
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis buret er åpent på toppen, så kan du legge et teppe over så det blir mer som en hule. I en periode kan du gi han maten inne i buret, mat er positive greier for en hund. I tillegg har du fått mange gode råd her. Godbitbelønning for å gå inn der er fint, men la han også oppleve å kunne gå ut igjen med en gang. Døra må ikke klappe igjen hver gang.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 19:32   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er seff veldig slitent det buret, men du kan få om du vil ha.

Er det som han står foran på dette bildet:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 19:51   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det må jo passe perfekt til Pelsen.

Han er veldig søt. Og veldig glad i unger ja. Jeg har aldri sett maken. Han krøller seg sammen med mine og er bare rett og slett lykkelig. Store gutter - det er fint det.

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 19:56   #25
Skvetten
Passiv

Standard

Det blir perfekt, snille aC. Skal hente i byen i morra. Kaffe i byen SF?

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 20:06   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det blir perfekt, snille aC. Skal hente i byen i morra. Kaffe i byen SF?

Da må du til Ski. Jeg skal trene og farge hår og forberede møtet på tirsdag i morgen. :tar sats:

Men onsdag derimot... Hvis jeg lever gjennom møtet mitt...

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 20:11   #27
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Da må du til Ski. Jeg skal trene og farge hår og forberede møtet på tirsdag i morgen. :tar sats:

Men onsdag derimot... Hvis jeg lever gjennom møtet mitt...

Onsdag er glimrende.

Klart du gjør det, dessuten er det godt å komme seg ut etter sånn dritt.

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 20:35   #28
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Han er en vâstgøta spets på snart 9 år. Han kom til oss for 5 år siden. Gudene må vite hva han har vært utsatt for før han kom til oss. Han hadde flotte år sine første leveår men så ble han omplassert. Da kom han først til en alenemor med fem mindreårige barn, for en aktiv hund var nok ikke det av det gode. Det var såpass at han ble hentet ut derfra. Nå er han verdens gladeste hund og knusegod med folk, særlig unger er han glad i og mamman sin da.

Så bra! Heldigvis er det enkelt å få dette til med valper.

Ja, selvsagt er det enklere med valper, men aller først ville hun ikke i det hele tatt. Hun prøvde å grave seg ut med nesa. Hun fikk stygge sår, så vi måtte ha buret åpent og stenge av trappa slik at hun ikke klarte å komme seg opp, noe hun gjorde opptil flere ganger, før vi klarte å stenge av helt. Det er kun de siste 2-3 ukene vi har kalrt å få henne inn i buret uten tull. Nå går hun inn selv. Hun har endelig skjønt at det er egentlig deilig og fredelig i buret. Du har forresten fått mange gode tips så jeg trenger ikke å gjenta dem.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 20:41   #29
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Ja, selvsagt er det enklere med valper, men aller først ville hun ikke i det hele tatt. Hun prøvde å grave seg ut med nesa. Hun fikk stygge sår, så vi måtte ha buret åpent og stenge av trappa slik at hun ikke klarte å komme seg opp, noe hun gjorde opptil flere ganger, før vi klarte å stenge av helt. Det er kun de siste 2-3 ukene vi har kalrt å få henne inn i buret uten tull. Nå går hun inn selv. Hun har endelig skjønt at det er egentlig deilig og fredelig i buret. Du har forresten fått mange gode tips så jeg trenger ikke å gjenta dem.

Så flott at det ikke tok så lang tid. Det er godt jobbet.
Jeg har ikke vært tilhenger av å ha hunden i bur innendørs men nå er det en dyd av nødvendighet gitt.

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 20:48   #30
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For oss så er det også en nødvendighet. Tennene klør så det er usikkert hvordan huset hadde sett ut uten bur. Dessuten så tror jeg hun trives nå. Jeg har jo tre barn i alderen 6 - 11 - 13,5 år så hun trenger et område hun kan "gjemme" seg.

Lykke til med burtrening.

Gammel 25-10-09, 20:56   #31
Skvetten
Passiv

Standard

Takk skal du ha!
Jeg er bare lei av at han stiger rundt om natten, spiser, prøver seg på sengen og i det hele tatt gjør litt nummer ut av at han er der.

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 21:06   #32
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Standard

Det ble vi også. Godt å få natta tilbake igjen. Jeg sover i hvert fall mye bedre, Pippi og.

Gammel 25-10-09, 21:22   #33
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En måte å tilnærme seg det på er jo å bruke sånne springfjær-dør-gittere så døra til et rom kan stå åpen, men hunden ikke kommer seg ut. Altså det rommet man vil skal bli dit hunden søker seg når den skal hvile. Så kan buret stå der, og etterhvert som bikkja tar poenget med at sofaen er utilgjengelig men mitt eget lune rede er akkurat her - vel, presto. (samtidig med masse øving og tilnærming og sånt)
Men det funker jo dårlig hvis senga di er rett vedsiden av da.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 21:24   #34
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg bor jo i ettroms leilighet, så det merkes litt når han velger å være i aktivitet om nettene.

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 21:27   #35
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah... ja.

Denne søtnosen var forresten vettskremt for biler, men masse trening og øving og "guri så utrolig morsomt vi pleier å ha det når vi kjører bil" så ordnet det seg fint (og litt "vi har det ikke alltid gøy altså, av og til går det an å være kjedelig å kjøre bil også men det er greit det og")

Sist redigert av m^2 : 25-09-11 kl 14:45.
Gammel 25-10-09, 21:30   #36
Skvetten
Passiv

Standard

Så fin!

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 21:31   #37
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Dessverre har jeg henne ikke lengre - hun døde for noen år siden, men skal ha flat igjen når jeg får nok tid!

Gammel 25-10-09, 21:32   #38
Skvetten
Passiv

Standard

De er utrolig flotte. Litt travle hunde da.

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 21:33   #39
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Hehe, "litt".

Gammel 25-10-09, 21:36   #40
Skvetten
Passiv

Standard

Tenkte jeg skulle være snill.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.