|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)
Lurer jeg også. Såpass mye at jeg har lurt på å sende en mail til Nasjonalt Kompetansesenter for Amming for å finne ut av det. Men det er noe i meg som sier at en vaksine ikke blir det samme som å ha sykdommen selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Her har vi fått skriv fra Miami-Dade County Health Department via skolen. Personer under 24 år er prioritert gruppe og de anbefaler alle foreldre å vaksinere. De som ikke har helseforsikring får gratis på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Protonterapeut
|
![]() |
#85 |
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Ok, det var litt flåsete av meg å kommentere det sånn. Men på meg virker det som om det er mer mediepandemi enn et stort helseproblem. Den ene dagen er det snakk om at faren-over blåsa skal i sving, så dør det en kar og folk er i harnisk igjen. Det som står i avisa i dag er at det er flere som har fått påvist viruset på skoler i Oslo. Noen er syke med helt ordinære influensasymptomer. Dette her er noe man må forsøke å komme seg igjennom uten panisk massevaksinasjon, som på sikt kan sette i sving langtidshelseproblemer i store deler av befolknninger i form av uforutsatte bivirkninger.
![]() |
#86 |
Mother of Dragons
|
Det er velkjent at barn som blir ammet får antistoffer fra vaksinert mor gjennom morsmelken. Om et barn får mer antistoff om mor er syk av en sykdom i forhold til om hun er vaksinert er jeg veldig tvilende til, uten at jeg er ekspert, men det er et interessant akademisk spørsmål.
![]() |
#87 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Hvordan er det med risiko for allikevel å bli syk dersom man tar en influensavaksine? Noen som vet det? (Ikke det at jeg synes en risiko er et argument for å droppe vaksine altså, jeg er bare nysgjerrig.)
![]() |
#88 |
Protonterapeut
|
Det er pr. i dag 100 personer innlagt på norske sykehus, hvorav 18 på intensivavdelingen. Ryktene i det miljøet jeg kjenner til, sier at det er minst en av disse som er terminal - altså kommer til å dø. Vet ikke om det er noe bakenforliggende sykdommer dog.
![]() |
#89 |
|
"Spm: Beskytter jeg barnet mitt dersom jeg vaksinerer meg når jeg ammer?
![]() |
#90 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Vi vaksinerte oss i dag. Første dose beskyttet 70 prosent sa de. Så skal vi ta neste dose om en tre ukers tid. Det måtte minst ha gått tre uker fra første til andre dose.
![]() |
#91 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)OM jeg ikke allerede var smitta noe jeg er,ville jeg tatt vaksinen så fort som mulig, ikke nødvendigvis fordi jeg ikke tåler å bli litt snørrete-ingen av oss er i noen risikogruppe, men fordi jeg ikke vil ha noen mulighet til å kontrolere hvem jeg eventuelt kom til å smitte i tiden mellom smitte og sykdoms utbrudd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Passiv
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Det med at det er tilsatt kvikksølv i vaksinen, er vel fordi de lager så store doser nå, da det å lage engangsdoser blir for tidkrevende? Slik at et hetteglass skal brukes til flere, og at det da er større fare for bakterievekst. |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|