Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fedmeoperasjon på barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 16:37   #18
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Fedmeoperasjon på barn

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Og her kommer jo problemet med kompetanse inn - for det er lett å påføre barn spiseforstyrrelser ved å snakke negativt om både deres og egen kropp.

Jeg synes det er helt, helt vanvittig at barn skal slankeopereres. Da tar man et valg på barnets vegne som jeg er svært skeptisk til at noen skal ta. Og jeg er også redd for at dersom det blir et marked for dette vil private klinikker være mer ukritisk ifht. hvilke kriterier som skal legges til grunn for å operere et barn.

Ja, det er noe med kompetansen. Det er ofte ikke tilrådelig at foreldre tar den biten helt alene, mange ganger vil det være lurt med en ekstern veileder som veileder hele familien og ikke bare barnet eller bare foreldrene.

Tenk om det blir litt amerikanske tilstander i form av at foreldre kjøper en slank kropp til sine barn ved at de fedmeopereres. Blir det da legitimt å kjøpe jenta pupper før endt pubertet?

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.