Sv: Barn som misjonerer
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Jeg kjenner at jeg føler for å lage en motvekt hvor man setter seg ned litt sammen med et misjonerende barn og lærer dette barnet kritisk sans og stiller noen spørsmål å ta med hjem og grave litt rundt.
Jeg mener - det er vel lov å misjonere andre veien også?
Det burde hjelpe en hel del på trangen til å dressere ungene til å kontakte fremmede voksne. Og hadde noen foreldre hatt nerver til å ta det opp så tror jeg at jeg ville spurt om de ikke er glade for at jeg lærte ungen deres å tenke, jeg kunne tross alt være pedofil.
Vet du, det første du skriver er jeg helt enig i. Jeg er stor fan av at barna lærer å ikke bare godta tingene de hører betingelsesløst.
Det siste avsnittet blir litt for dumt, beklager. Det er ikke snakk om dressering av unger for å kontakte fremmede voksne, (jeg sier ikke at det ikke skjer, men det er ikke oppfordret til det), dette er, og her kommer en kjepphest!, et tema veldig mange uttaler seg om uten å egentlig vite så mye om hva som egentlig er grunnlaget, og uten å ta med i betraktning at det er en like god mix av idioter og reflekterte mennesker innenfor trossamfunn som alle andre konstellasjoner.
|