|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Barn som misjonerer
Ja, jeg er sikker på det. Det var en helt typisk "forkynnelsesbrosjyre". Jeg har tatt i mot nok til å kjenne dem igjen altså. Dette var også i Olso sentrum, og ikke i en bydel i nærheten av en lokal kirke.
Nja og njei. Jeg skjønner sammenlikningen, men syns allikevel ikke det er helt sammenliknbart. Jeg har ingenting i mot at barn blir tatt med på og innlemmet i religiøse greier, på samme måte som jeg syns fint barn kan være med i demonstrasjoner. Det jeg ikke syns er greit å er å sette bittesmå barn i en sårbar posisjon, som jeg mener ikke kan være godt for psyken deres. I likhet med de barna i demonstrasjonen, som plutselig var midt oppi mer action enn forventet og ble livredde. Hadde foreldrene deres allikevel tatt dem med jevnlig i sånne situasjoner så hadde det vært sannenliknbart.
|
|
|
#2 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Barn som misjonererJeg syns også dette er helt hårreisende. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Jeg mener også at man virkelig ikke skal sette et lite barn i en sånn situasjon enten det dreier seg om misjonering eller politisk propaganda eller whatever, det er noe med at barnet bare ser verden ut fra sitt eget perspektiv og ikke kan ta innover seg hva de voksne rundt tenker og dermed kan finne på å si/gjøre. Men det kan være at du leser endel ekstra inn i situasjonen, det kan for eksempel være et barn som er med foreldrene sine og som nærmest på egen hånd hermer etter de voksne, og som ikke tenker lenger enn å "dele ut lapper til de som går forbi". Og det kan være en fullstendig hårreisende situasjon der barnet har fått instrukser om å prøve å snakke med fremmede på gata for å misjonere. Det siste har jeg imidlertid aldri sett noe sted uansett livssyn, men det betyr slett ikke at det ikke forekommer.
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Barn som misjonererBarn som tigger og barn som misjonerer stiller litt i samme kategori for meg. Ikke at det er like synd på misjoneringsbarna, men jeg nekter å tro at noen av barna gjør det av egen fri vilje.
|
|
|
#5 |
|
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn som misjonererHuff, jeg er helt enig med deg, glitter. Dette er ikke bra.
|
|
|
|
#6 |
|
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
På slep?? interessant..