Sv: Kidnappingen i Oslo
Opprinnelig lagt inn av nam, her.
Ja, jeg trodde at dette kunne være grunnlag nok.
Og at de fleste her inne ikke ville synes det ville vært horribelt ille i så fall.
Da blir jeg veldig opptatt av om det er mange i Norge i dag som faktisk er såpass lite opplyste at de tror at "noen piller tidlig i svangerskapet, før man viste at man var gravid" vil være en grunn god nok til at en mor mister omsorgen for babyen. Jeg håper virkelig ikke det.
Det skal som sakt så ufattelig grov omsorgsvikt, psykisk og fysisk mishandling til for at barnet ikke kan fortsette å bo hjemme. I tilegg skal dette ha foregått over tid, Gjerne 10-12 år, slik at ungene er fullstendig ødelelagte. Noen piller er en dråpe i havet, men det vil være med å gi grunnlag for en bekymring. Men fra denne bekymringen til omsorgsovertakelse er det, som jeg har nevnt til det kjedsomelige, milevis i mellom.
Jeg tror det kan være nyttig for deg å sette deg litt inn i hvordan samfunnet fungerer når det gjelder dette temaet. Om du trodde at dette var grunnlag nok for en omsorgsovertakelse har du mest sansynlig ikke en helt realistisk og godt syn på barnevernet.
|