Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jævla kjerring! #%&!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-09, 19:31   #11
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jævla kjerring! #%&!

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

uuuh! Det er derfor jeg hater å kjøre ute på landet. Folk som kjenner veien og kjører som svin, blir antakelig dritirriterte på forsiktige meg som forventer minst to elger og en skoleklasse rundt hver sving. Sist jeg kjørte på en svingete landevei med 80-grense, møtte jeg stadig syklister rundt neste sving. Jeg skjønner ikke at folk kan kjøre så fort når det er slike forhold. At det virkelig er jeg som er unormal?

Jammen Kanina da, alle vet jo at han Anton går kveldsskiftet på verftet denne uka, og da er han ferdig kl 1715, og med hans vanlige sykkelhastighet er han kommet til sving nr 3 nå. Det er ingen grunn til å bremse i de to første svingene. Og det er bare Runar og Kåre som er på elgjakt i helga, og teigen deres er bak sving nr. 7, så det er veldig liten sjanse for å treffe elg de første svingene. Dessuten har ikke han Pelle politi kommer over ferja i dag, så det er ingen fare for fartskontroll.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

De fleste mener jo at det ikke er nødvendig å bremse ned til 20 km/t i slake svinger, og de fleste mener det er nødvendig å bremse ned til 50 i krappe.

Grensen mellom der går mer på hvor vant man er til å kjøre enn noe annet tror jeg. Og er man en lite erfaren og dårlig sjåfør så må man innse at man irriterer på seg andre bilister om man kjører saktere enn hva som er strengt nødvendig. Er det satt 80 km/t på en strekning med fartsregulering (altså jeg tar ikke med småveier som det ikke er satt noen fartsregulering på i det hele tatt) så er svingene tatt med i vurderingen.

Jeg vet om en del veier med 80-sone (riksveier og europaveier) hvor du garantert vil havne utenfor stupet hvis du holder 80 i svingen. Svingene er merket, men fartsgrensa blir ikke satt ned hver gang veien tar en bøy. Og jeg vet også om en del steder hvor det alltid legger seg is når værforholdene er på en viss måte. Der er det også 60-80, men man ville vært gal hvis man kjørte så fort der og da. Man må kjøre etter forholda, ikke etter skilta.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.