Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jævla kjerring! #%&!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-09, 16:24   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jævla kjerring! #%&!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Er det satt 80 km/t på en strekning med fartsregulering (altså jeg tar ikke med småveier som det ikke er satt noen fartsregulering på i det hele tatt) så er svingene tatt med i vurderingen.

Man har faktisk selv ansvaret for å kjøre forsvarlig, innenfor fartsgrensa. Om det er sikt, føreforhold, eller andre faktorer som avgjør, så har man faktisk plikt til å ta hensyn til det. F.eks. når jeg kjører på et ukjent sted, så må jeg jo bare ta hensyn til det jeg selv kan vite om forholdene, de andre bilistene som er bedre kjent der, kan jo ikke tankeoverføre til meg. Og når jeg da rundt flere svinger tar igjen syklister som sykler flere i bredden, tar jeg det med i risikovurderingen. Likevel følte jeg at andre bilister syntes jeg var en sinke (de vet tydeligvis akkurat hvor alle syklistene er til enhver tid). Jeg tviler sterkt på at "fartsgrensen" er bestemt med tanke på å ta høyde for alt. Ute på landet hvor man ikke har noen andre veier å gå på, ville det antakelig være lite hensiktsmessig med lav fartsgrense i tilfelle det kommer en fotgjenger i ny og ne, men jeg mener likevel at man må kjøre forsiktig.

Jeg har kjørt på svingete skogsveier gjennom Värmland, og der var fartsgrensa 90. Vel, det var sjelden man kom seg opp i noe som lignet en slik hastighet. Jeg tror at i Sverige er fartsgrensene satt som en "maksimumsfart", og ikke en veiledning til hvor fort man burde kjøre. Man skal altså selv tilpasse farten etter hva som er forsvarlig, men ikke over fartsgrensa. På andre sida av Riksgrensa var det helt annerledes, der var det jo nye fartsgrenser for hver kilometer. 80-70-80-70-60 etc (og fotobokser). Vet ikke helt hvorfor det er slik.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.