Sv: Verdens sterkeste barn
Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.
Winall Youget: Føler du selv at du diskuterer? At du diskuterer bra? Hvis du ønsker å spre ditt syn på saken, så kan det være en idé å vite hvordan man treffer mest mulig mennesker med måten man kommuniserer på.
All den tid barn ofte ønsker ting som ikke er til det beste for dem er foreldre eller andreomsorgspersoner nødt til å styre og lede barna. Om en ettåring utrykker et enormt ønse om å trene vekter så er det opp til omsorgspersonene å finne ut om dette er skadelig på noe vis.
Jeg kan ikke se hva fordelen skulle være med å la barnet mitt trene flere timer daglig uansett hvor gammel h*n var, men når sant skal sies så ser jeg ikke fordelen med det hos voksne heller. Det å trene opp barn, som selvsagt er det denne pappan driver med, syns jeg både er uetisk og lite gjennomtenkt, men jeg skal ikke begi meg ut på hvorvidt det er skadelig eller ikke. Jeg kan alt for lite om det.
Jeg regner med at det er mulig å finne både fordeler og ulemper med det, men for meg vil ulempene være størst, og jeg ville fraråde alle å la livet til et barn bli så ensidig.
Men, som sagt, dette er synsing fra min side.
jaja, du ser med logikken... jeg vet ikke hva jeg ser med... det må være enten hjernen enten øynene, men egentlig så tror jeg at det går mest på det følelsesmessige... ettersom jeg elsker frihet
faktisk så pass høyt at jeg respekterer til og med et barns valg... for så snart barnet finner ut at noe ikke stemmer, så vil barnet slutte. det gjør jeg gang på gang, slår aldri feil! jeg tror det er en slags medfødt evne.
jeg tror også at grunnen til et menneske i det hele blir født er at det menneske skal føle seg vel og fri. Fri til å velge, tenke og lære...
|