|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Pasienter høres merkelig ut - da har man jo bare sporadisk kontakt, og det kunne ikke falle meg inn å gjøre dette selv.
|
|
|
#2 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Mennesker man knapt møter på sin vei som eksempelvis sykepleiere, jordmødre og leger har jeg ikke som venner på FB.
|
|
|
#3 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?
Og jeg synes det går veldig greit å ha en nær relasjon til elevene uten å ha dem som venner på Facebook.
|
|
|
#4 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Jeg har hatt lærerkollegaer som selv legger til elever. Det syns jeg er merkelig. Mitt prinsipp er å ikke legge til noen jeg er selv er lærer for. Nå jobber jeg mye med voksne og mange får man et nokså nært forhold til. Da ser jeg det som uproblematisk å bli venn med dem på FB. Yngre elever har jeg lagt til på en liste med store begrensninger, og så har jeg evt lagt de til som vanlige venner når jeg ikke er læreren deres lenger. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Ja, men DET sa jeg jo slett ikke var umulig.
|
|
|
#6 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Jeg skjønte det, altså. Men jeg foretrekker en sylskarp linje på det området. Kompisforhold til elever er jeg rett og slett ikke interessert i. Man er nok forskjellig der, men jeg har sett enkelte kolleger tråkke i baret på FB i forhold til elever. For meg handler det om etikk og integritet.
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Men jeg er ikke venner i RL med de jeg er venner med på FB. Jeg er ikke lærer, så det er mulig jeg ikke ser utfordringene? Men jeg tenker at i og med at man kan justere på rettighetene til enkeltpersoner og grupper så trenger man absolutt ikke å legge noe personlig og/eller privat i det.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 07-10-09 kl 10:47. Årsak: la til eller |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|