Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dress med fôr i snart?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-09, 20:09   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dress med fôr i snart?

De har brukt dress med fleece under foreløpig, men jeg vurderer å sende med vinterdressen om det fortsetter med disse temperaturene. Vi har hatt noen morgener med kuldegrader, og da er det for kaldt med uforet dress og joggesko. Senere på dagen er det derimot nærmere 10 pluss, og det kan fint brukes jakke, bukse og joggesko.

Værsågod bli gæærn!

Gammel 09-10-09, 08:23   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

De har brukt dress med fleece under foreløpig, men jeg vurderer å sende med vinterdressen om det fortsetter med disse temperaturene. Vi har hatt noen morgener med kuldegrader, og da er det for kaldt med uforet dress og joggesko. Senere på dagen er det derimot nærmere 10 pluss, og det kan fint brukes jakke, bukse og joggesko.

Værsågod bli gæærn!

Jepp, jeg blir gal!
Skal de fryse om morgenen eller svette midt på dagen liksom?
Eller skal vi bare flytte hele garderoben ned i barnehagen.
Vi har og brukt dress, trolldressen med tynn ull under og halvhøye høstsko.
I dag vurderer jeg tynn vinterdress og goretex støvler.
Jeg sto ute i forede joggesko og tykke sokker i en halv time i går morges og jeg var iskald på bena.
Tittet litt på de ansatte i barnehagen og de fleste hadde faktisk på seg både vintersko og forede bukser.
Jeg pleier å sjekke hva de ansatte har på seg, og hva ungene til de som jobber i barnehagen har på seg. Disse ungene hadde vinterstøvler og dresser i går.
Det er ikke lett det her. Det skal bli en fryd når vi kommer dit at temperaturen holder seg tålelig jevn hele dagen.
Tre minusgrader er det nå og utover dagen er det meldt sol og 7 pluss. Hm.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 09:02   #3
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Truls på snart 2 år går i Trolls skalldress, har ulltøy innerst så har jeg tre forskjellige ulldresser hengende i bhg - i forskjellig tykkelse. I tillegg har han ullgenser og ullbukse fra nøstebarn liggende. De tar på den tykkeste ulldressen under om de går tidlig ut og tynnere om de går ut når sola har varmet opp mer...

5-åringen har Reima Tecs høst-/vårdress, har microfleece fra reima og ulldres fra Troll hengende til å ha på under. I dag tok hun ikke på ull innerst da... så mulig det blir kaldt.

Vinterdressen er vel litt varm ennå tror jeg, selv om 5-åringen hadde den på her en dag da den andre var til tørk. Burde vel egentlig ha fler eksemplarer av hver...

Gammel 09-10-09, 09:03   #4
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Ja, så bruker de halvhøye Goretex begge to.

Gammel 09-10-09, 09:29   #5
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Ja, så bruker de halvhøye Goretex begge to.

De er ikke spes. flinke til å kle på "riktig" tøy i bhg. til lillebror synes jeg, men det kommer antakelig av at de er relativt unge, og ikke har barn selv?

I det store og hele er jeg veldig fornøyd med barnehagen, men akkurat der er de ikke spes. gode.

I går hadde han på undertøysull, og Iris Ullfrotté under høstdressen, og det var nok, for var ikke kald i flg. de voksne som hadde vært med på tur.
Og Viking Thermo, eller Timberland goretex på beina, med tynne ullsokker i.

Tror vi venter litt med vinterdressen, og så får jeg heller poengtere ved levering at han har valgmuligheter i forhold til tøy. Igjen.

Lillebror har også flere valgmuligheter hengende.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.