Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Nye dekk - hvor handler vi og hva skal vi kjøpe?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 19:27   #31
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nye dekk - hvor handler vi og hva skal vi kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså, 12 000 km fær man må bytte dekk? Da er vi laaangt over grensen, men mænsterdybden ser jo egentlig ok ut... Jeg er mer redd for at de rett og slett blir gamle og stive eller noe?

Det er fullt mulig å lokke 40 000 km eller mer ut av et sett dekk. Jeg har kjørt 63 000 km tilsammen fordelt på ett sett sommerdekk (Bridgestone) og ett sett vinterdekk (Yokohama), og ennå er det mer enn rikelig mønsterdybde. Sommerdekkene må jeg snart bytte pga alder (bør ikke være mer enn 5-6 år, da blir de ofte harde. Men dette varierer mellom merkene - kvalitetsdekk beholder typisk egenskapene lengre enn de aller billigste).

Minimum tillatt mønsterdybde er 3 mm på vinterdekk og 1,6 mm på sommerdekk på minst 80 % av dekkflaten.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.