Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gutter som må sitte når de tisser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 10:06   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutter som må sitte når de tisser

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Nå har jeg vel eksplisitt sagt at jeg har enkelte fordommer rundt dette, så den faller på steingrunn, Esme.

Jeg mener at menn skal få gjøre som de vil - om de sitter eller står, får være opp til hver enkelt. Så lenge det er selvbestemt.

Ja, jøss, det er vel heller inntrykket av at du ikke kan tro på at menn gjør det av seg selv, og at det må være kvinnene som påvirker dem til å sitte som jeg reagerer på.

Gammel 30-09-09, 10:17   #2
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja, jøss, det er vel heller inntrykket av at du ikke kan tro på at menn gjør det av seg selv, og at det må være kvinnene som påvirker dem til å sitte som jeg reagerer på.

Ja, det er nok bare inntrykket ditt. Jeg stiller spørsmålet åpent, og av oppriktig nysgjerrighet. Jeg ser at det er langt flere menn som sitter og tisser enn det jeg trodde, og at noen har bestemt det selv, er jeg ikke i tvil om. Jeg har da tro på menn, både at de kan velge selv, og at de har visse hygieniske antenner. Selv om veldig mange åpenbart har andre erfaringer.
Heldigvis har ikke omfattende søl vært noe problem her. Til tross for til tider fem gutter/menn i husstanden. Men så oppdras de da også til å ta sin del av dovaskingen.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:27   #3
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg ikke lest artikkelen, men utifra det jeg leser her så sier da mannsforsker Lorentzen at det er krenkende (e.l) for menn å sitte når de tisser?

Hvis jeg har forstått dette rett så høres dette ut som noe man kunne ha sagt for fjaksen år siden, da man prøvde å påvirke menn til å delta mere hjemme ift. vasking og slik (Det er ikke mandig å vaske). Jeg kan ikke forstå at tissestilling skal påvirke mandighet. Er det mulig? Tenk at en forsker har sagt noe slikt!! Har han forsket på hva tissestilling har å si for opplevelsen av å være maskulin tro? Og hvis dette kan påvirke en manns opplevelse av å være maskulin, så er det vel ikke nødvendigvis noe som ikke kan forandres ift. de oppvoksende generasjoner (som man jo har gjort ift. vasking)?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:33   #4
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Skulle veldig gjerne ønske at gutta hjemme kunne sitte når de tisser. Siden gubben står, så skal guttungen også stå.. *sukk*

Tror ikke det er krenkende for gutter/menn å få beskjed om at de må sitte å tisse. Hvorfor i all verden skal det være det? Har selv vasket min andel av guttedoer og vet at de kan være ufyselig ekle.. Samtidig er jeg litt enig med Clair her, dette er vel egentlig noe man bør få velge selv?
Hvis det er et problem på skolene, så kan jo gutta få skure doen selv, så ser de kanskje at det ikke er fullt så moro å stå å tisse likevel...

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.