|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Overgrepsbilder av barn
Der tar du faktisk feil. Er det livstruende for en gammel pasient og invalidiseringstruende for en ung så vinner gjerne den unge. |
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
For meg høres det kanskje mer ut som om kanskje du bør se deg om etter en litt mer seriøs kursleverandør ... I Norge er vi så heldige at vi har et standardisert verktøy for prioritering av helseressurser i en nødsituasjon, "Norsk Indeks for Medisinsk Nødhjelp". AMK-sentralene er forpliktet til å følge denne og sørge for at det blir gitt forsvarlig helsehjelp uavhengig av pasientens alder, kjønn, rase eller religion. Som et ledd i kvalitetssikringen får all respons tildelt et kriterienummer basert på den informasjonen man har fått. All verbal kommunikasjon blir lagret i en egen lydlogg og alle øvrige registreringer blir knyttet til hendelsen og pasientens journal. Disse tingene blir gjort i den hensikt å sikre at alle blir vurdert og behandlet etter standardiserte kriterier og ikke etter enkeltpersoners forgodtbefinnende. Alle pasienter har rett på samme behandling, og hvis din kilde oppgir noe annet så er kanskje han en av de som ikke burde ha den jobben han har. Formelt sett skal det temmelig mye til før man avslutter behandling av en pasient, og hvis man skal unnlate å starte behandling skal det foreligge et skriftlig samtykke fra pasienten signert av ansvarlig lege i forkant. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Og hvor kom dette noen gang i konflikt med at dersom et barn får hjertestans så settes alle kluter til og litt mer, mens hvis en kreftpasient på 93 får det så noterer man gjerne bare klokkeslettet? |
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Ser ikke helt sammenhengen mellom det du skriver her og det du skrev i det første innlegget ... Dette er noe ganske annet enn nedprioritering av en frisk og oppegående eldre person med hjertestans fremfor et sykt/skadet barn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
Det var sånn jeg også trodde det var.
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Siden det jeg på det tidspunktet diskuterte egentlig var sex med dyr så beklager jeg at ikke eksempelet mitt var tilstrekkelig utfylt på dette punktet. |
|
|
|
#7 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
| Trådverktøy | |