Sv: Overgrepsbilder av barn
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
(Jeg synes ikke det å ha seksuell omgange med dyr er en ok ting å gjøre altså, men jeg finner ikke andre argumenter enn at det er heslig, og jeg liker veldig dårlig å ikke ha bedre argumenter enn det)
For meg går dette inn i "drepe-innsekter kategorien". Det er ikke heselig å drepe innsekter. Men det er heselig med mennesker som river bena av vepser for å se på at de lider. Ikke så mye på grunn av vepsen (som jeg jo ville ha kverket selv med letthet), men på grunn av de egenskapene jeg ser speilet i menneske som utfører handlingen.
Det samme er jo det som skiller sex og voldtekt. Og det er jo det som gjør det uetisk å bedøve mennesker for å så ha seksuell omgang med dem. Det hadde vel neppe ført til noen fysisk eller psykisk skade hos offret å ha seksuell omgang med mennesker som er hjernedøde. Så det heselige ligger i alle fall hos meg, i hva det sier om vedkommende som gjør slike ting. (og sånn apropo er det vel derfor folk mener det er stor forskjell på å holde dyr for pels og mat. Akkurat der er jeg uenig. Hvis dyrene blir behandlet bra, synes jeg det er ett fett om de blir pølser eller pels.)