Sv: Overgrepsbilder av barn
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Jeg synes det kommer i samme kategori som samleie med en bevisstløs person; det er mulig å gjennomføre uten smerter eller fysiske mén eller følger for den bevisstløse, men det er like fullt voldtekt, all den tid personen ikke ga sitt samtykke.
Nå er det selvsagt en forskjell i at en person som i ettertid oppdager at h*n har vært delaktig i et samleie kan få ganske betydelige psykiske problemer som følger av det. Jeg antar at en ku ikke vil få de samme ettervirkningene (uten at jeg kan vite det sikkert så klart), men jeg plasserer det likefullt i samme kategori. Eller: egentlig plasserer jeg det i samme kategori som å ha samleie med en bevisstløs person som aldri får vite om det i ettertid; det er fortsatt en veldig gal ting å gjøre.
Tja. Jeg er ikke helt enig. Et menneske har større verd enn et dyr per definisjon. Derfor vil ikke ting som er en forferdelig handling mot et menneske automatisk være en forferdelig handling om det blir gjort mot et dyr. Å krenke autonomien til et mennesker er en forferdelig handling i seg selv, uansett på hvilken måte det blir gjort, det er det jo ikke hos dyr. Når det gjelder dyr så har jo i regelen dyr ikke selvstyre man ser kun på smerter/trivsel etc i stedet når det gjelder hvordan man skal oppføre seg.
(Jeg synes ikke det å ha seksuell omgange med dyr er en ok ting å gjøre altså, men jeg finner ikke andre argumenter enn at det er heslig, og jeg liker veldig dårlig å ikke ha bedre argumenter enn det)