Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du blodgiver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-09, 09:08   #1
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du blodgiver?

Ja. Men må vente ett år etter fødsel. Hvor lenge etter amming, noen som vet?

Sist redigert av Dali : 22-09-09 kl 09:36. Årsak: Korrigerer ventetid etter fødsel etter å ha oppdatert meg.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 09:10   #2
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er blodgiver og står i benmargsregisteret også. Donorkort har jeg ikke, men de rundt meg vet hva jeg mener. Men skal få ordnet donorkort nå.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 09:29   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Ja. Men må vente ni mnd etter fødsel. Hvor lenge etter amming, noen som vet?

Jeg mener å huske at jeg ble satt opp rutinemessig et år etter fødsel, så de regner vel med at man kan amme ganske umiddelbart etter ammeslutt?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 09:33   #4
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg mener å huske at jeg ble satt opp rutinemessig et år etter fødsel, så de regner vel med at man kan amme ganske umiddelbart etter ammeslutt?

Ok, da får jeg vente tålmodig på innkalling. Vet jo at det er blodmangel for tida, så jeg kunne tenke meg å starte igjen med en gang.

Gammel 22-09-09, 15:56   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle som er blodgivere og kan tenke dere å bli benmargsgiver, si i fra neste gang dere gir blod så tar de bare litt ekstra blod og registrerer dere!

Sist redigert av Pelen : 22-09-09 kl 22:38.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 16:05   #6
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har mange ganger tenkt å bli det. Men har en stor sprøyteskrekk og tynne årer, og de må bestandig rote inni (og lille meg feller alltid tårer under blodtapping). Dårlige unnskyldninger, men det er noe av årsaken til at jeg ikke er...

Gammel 22-09-09, 16:20   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

• 4 ukers karantene
Etter opphold i USA, Canada og Afrika nord for Sahara.
Flåttbitt (obs. rødhet og hevelse rundt bittet gir 6 mnd. karantene).

I USA er det vært fall bare 4 ukers karantene på sommeren. På vinterhalvåret gjelder ikke dette (så jeg kan gi når vi er i Norge i jul).

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg får ikke lov. Og så får jeg lov. Og så får jeg ikke. Det er avhengig av hvem jeg prater med på Blodbanken. Men jeg tror jeg skal gjøre et nytt forsøk. De overvurderer litt hvor heftig sex jeg hadde med afrikanere da jeg var fem.

Det er farlig å bo i utlandet. Jeg fikk ikke heller lov i Norge. I Sverige ville de ha blodet mitt. Grunnen var at jeg hadde bodd i Italia (1980-1983) og da kunne jeg visst være veldig syk av et eller annet til tross for at det var så lenge siden. Men så kom de på at det var litt rigide regler så det ble endret for noen år siden og da ringte de meg og spurte om jeg ville gi blod. Når jeg flyttet til Norge så ville jeg gjerne bli blodgiver og et av de siste spørsmålene var om jeg hadde bodd lenger enn 3 måneder syd for Alpene. Og det hadde jeg jo. De hadde tydeligvis registrert meg tross alt og tok kontakt når reglene ble endret. Vi var jo kanskje enda mer klare over hva man ikke burde gjøre med tanke på Hepatitt enn de som var der på ferie. Bra at reglene ble endret.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 11:50   #8
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Nei, dessverre. Ingen vil ha blodet mitt pga blodsykdom og medisiner.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.