|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alternativ til sukkerJeg får migreneliknende hodesmerter av aspartam, sucralose, acesulfam og flere andre, så jeg har ikke turt å prøve sukrin. Håpet at det var blitt litt bedre, så jeg prøvde meg på en boks skyr forrige dagen, og ble belønnet med hodepine i to dager....
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Alternativ til sukker
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Med risiko for å høres ut som en selger her nå - du får neppe det med sukrin. Det er helt annerledes. |
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Kan jeg spørre om hvorfor du ønsker å bytte ut sukkeret og ikke bare droppe det der det er unødvendig? Beklager hvis det er for personlig.
På grunn av studier som viser at det kan være skadelig for arvestoffet. Kritikerne av forbudet mener at dette er tull, og at forbudet er "kjøpt og betalt" av sukkerindustrien. Jeg har ikke gjort meg opp en mening.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Helt greit spørsmål. Jeg er en søtmoms og når jeg nå skal forsøke å gå ned i vekt så vet jeg at jeg blant annet må kutte ned på sukkerinntaket. Det jeg da selvsagt er ute etter er å ha alternativer når jeg har søtbehov - som er smaksmessig behov ikke et behov etter sukker i kroppen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Alternativ til sukkerHer står det litt om Stevia og egenskapene.
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sukrin har også den lakserende effekten som andre kunstige søtningsmidler. Jeg kjenner jeg blir skeptisk til sukrin kun basert på at de tydeligvis har et markedsteam som glorifiserer det i absolutt alle kanaler. Jeg syns det er snodig å finne noe som det knapt står noe kritisk til noe steder.
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Alternativ til sukkerJeg fikk ikke helt med meg om det var kunstige søtningsstopp i seg selv du ville diskutere eller om du bare ville ha forslag til hvilket søtningsstoff du skulle bruke. I tilfelle det siste, se bort fra resten av innlegget.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg lurte rett og slett på om det finnes alternativer til sukker som jeg kan bruke, som ikke er helseskadelig på andre måter. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Det er litt for tidlig å si, men de aller fleste endokrinologer som driver med diabetes sier at det spiller ingen rolle hvilket søtningsstoff man bruker, kroppen reagerer på søtopplevelsen i seg selv.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror du har rett i at det ikke finnes gode erstatninger. Problemet med sukkerholdig mat er jo ikke bare sukkeret, men alle karbohydratene rundt også. I en bolle er det jo ikke bare sukkeret som er problemet. Jeg tror jeg heller ville jobbet med å få ned søtbehovet ved å spise regelmessig og sunt, bruke frukt som mellommåltid, og unne deg en rute mørk sjokolade til kveldskos.
|
|
|
#13 |
|
En Som Trener
|
Min kilde er "bare" wikipedia akkurat nå, men der står det at det skal ganske store mengder til for at det skal gi lakserende effekt når det gjelder akkurat denne typen sukkeralkohol.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|