Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-09, 13:38   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Forresten: (nå er det mamma- rine som skriver, altså ) På vår, altså barna sin, skole er det ikke lov å ha med kaker, boller og muffins osv. til skolemat. Eldstemann kommer likevel ofte hjem og sier: "Hvorfor får ikke jeg ha med boller, når XXX, YYY og ZZZ har det med seg nesten hver dag.."
Der synes jeg kanskje lærerne er litt slepphendte med håndhevingen av reglene, siden vi både har fått skriv om + at de gjentar hvert år på foreldremøtene at slike ting ikke er lov. Nå hadde jeg ikke sendt med mine barn muffins hver dag på skolen (her snakker vi søte muffins, altså) selv om det var lov, men jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor skolen ikke gidder å bry seg i praksis, samtidig som de faktisk fokuserer veldig på matreglene i teorien. Vel, i og med at jeg er veldig into "pick your battles"- har jeg selvfølgelig ikke tatt det opp med skolen, jeg bare undrer meg litt sånn i det stille her inne.

Men, hvordan vet du at de muffinsene ikke er grove matmuffins av noe slag?

Poden sin skole hadde en grei ordning, lærerene ga karkater på matpakka - ut fra sunnheten. Ungene syntes det var gøy og de konkurrerte om å ha den sunneste matpakka. Selvsagt fordrer det at du har en lærer som ikke trekker forhastede konklusjoner - men når de selv legger opp til noe slikt så blir de nok selv mer bevist på å vurderer sunnhet. Poden lærte masse om hvor grensen gikk mellom sunn, grei nok, og usunn mat. Han ble veldig opptatt av å lære noe om hva som gjorde at noe ble usunt og at noe som lignet veldig ble sunt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.