Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-09, 09:26   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?

Når dere sier at det og det ikke er lov på deres skole - hva ligger i det egentlig? Jeg har ikke fått beskjed om at noe er spesielt forbudt på skolen vår. Vi har dog fått en generell oppfatning av hva som er ønskelig og ikke og at de ikke ønsker at barna har med godteri. Dette ønsket ble fremsatt tydelig for å si det sånn. Men regel mot burger, for frukt, mot vaffel eller annet har jeg ikke sett i det hele tatt.

Likevel spurte jeg ungene hva som var forbudt av mat på skolen, og de har da en klar oppfatning av at en del ting ikke er lov. En elev hadde for eksempel fått beskjed om at det ikke er lov med juice. Han hadde spurt hvorfor og fått beskjed om at det var ikke lov med ting fra butikken.
Ved siden av satt storebror med sin vanlige boks med soyamelk, for sikkerhets skyld med sjokolade også denne dagen - rett fra butikk - uten at noen sa noe på det noengang. Han har med sånn boks hver dag. Ergo konkluderte jeg at det er ikke lov med ting fra butikken for de elevene som irriterer læreren. Og lot være å ta tak i at det meste er fra butikken her altså.

Det er ikke mange som har med kake her heller fordi man vet liksom at det er ikke lov - men hvem er det nå som har sagt at det ikke er lov? Er det strengt tatt skolen eller er det flere eksempler på det Maimor forteller?

Jeg synes forøvrig at selv en burger fra maccern kan være bedre mat enn kneipp med skinke på jeg.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.