Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Likte du å gå gravid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Likte du å gå gravid?
JA! 101 39,15%
Greit nok det ja. 40 15,50%
Tja, likte og likte... 34 13,18%
NEI! 59 22,87%
Njaei...vet ikke helt 18 6,98%
Dustepoll! 6 2,33%
Deltakere: 258. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-09, 10:00   #141
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Likte du å gå gravid?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ja, jeg likte det. Sr man bort i fra at det endte med pre-eclampsi og KS i uke 32, så hadde jeg et problemfritt svangerskap. Følte meg faktisk i bedre form enn til vanlig siden migrenen var helt fraværende. Ingen plager overhode ellers, ikke var det tungt heller frem til uke 32.

Men mannen fikk litt halsbrann da.

Stakkar.
Min la litt på seg i starten av begge svangerskapene.

Gammel 12-09-09, 10:29   #142
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syntes det var fantastisk flott, og fikk litt kjeft av medgravide venninner, for å være "irriterende lykkelig gravid". Men mannen syntes IKKE det var gøy at jeg var gravid, for jeg ble helt handikappet og han måtte gjøre så og si alt, og i tillegg høre på syting fra konemor.

Gammel 12-09-09, 12:52   #143
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Helt konge for oss begge, tross endel kvalme, vektøkning og varmt på sommeren. Kunne dratt på en haug flere, om vi ikke måtte ta oss av dem etterpå.

Gammel 12-09-09, 13:20   #144
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde veldig greie svangerskap, og koste meg veldig.

Gammel 13-09-09, 22:25   #145
Ollebolle
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Ollebolle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Første gongen eg gjekk gravid, likte eg det. Det var ein roleg baby i magen, eg var lite kvalm og hadde få plager. Andre gongen eg gjekk gravid hadde eg vel nesten alle plager og ein irriterande aktiv baby, og dermed var det ikkje fullt like stas .. men det var kos å kjenne spark, å føle spenninga før fødsel, å dra på UL .. så tja?

Gammel 13-09-09, 22:47   #146
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsket det! Følte meg så feminin og vakker, og var så stolt over den fine magen.

Gammel 15-09-09, 10:18   #147
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nei. Det var litt spennende og magisk også, men generelt var det omtrent like morsomt som en 42 uker lang forkjølelse. Trøtt, sliten, trøtt, vondt, slapp, trøtt, sur, sliten.

Ganske riktig beskrevet synes jeg. Kroppen min er nok hverken laget for å gå gravid, ei heller føde barn. Men jeg har fått to flotte barn alikevel da, men det blir nok ikke fler.

Gammel 15-09-09, 10:21   #148
Fisken
Aktiv

Fisken sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Fisken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tja...
Har igrunn hatt tre greie svangerskap, bortsett fra at jeg får noen grusomme luftveisinfeksjoner.
Siste svangerskap hadde jeg to små under skolealder i tillegg til jobb og alt det der - så det gikk liksom sin gang uten at jeg tenkte så mye på det. Eller som mann sa - "et komma i livet..."
Syntes han var litt teit, da - men han hadde på en måte litt rett også.

Men jeg hverken elsker eller hater å gå gravid. Det er helt greit.

Gammel 15-09-09, 12:58   #149
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir jo veldigveldig stor og veldigveldig tung. Jeg er vant til å være sterk og aktiv og føler meg så fryktelig parkert når jeg går gravid. Jeg blir trøtt og pysete og akkurat det er ikke så greit.
Det er flott med sparkene, med tankene, håpene og forventningene til det som skal komme. Men jeg er utålmodig og synes det er lenge å vente på å se hvem som kommer ut.
Konklusjon; en blandet opplevelse.

Gammel 15-09-09, 13:07   #150
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker å være gravid.
I skrivende stund er jeg kvalm som fytti fy, men om en eller
to mnd er kvalmen over.
Og når magen begynner å syns da er det stort.
Elsker å strutte med min gravide mage.

Både glad og trist for at dette blir siste gangen.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:21   #151
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det gjorde jeg. Elsket det. Tiltross for plager og komplikasjoner og gudene vet hva.

Gammel 15-09-09, 16:32   #152
Solblomst
Passiv

Standard

Nei!

Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 10:49   #153
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Ja, de 8 første månedene!

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 18:37   #154
Mae-mor
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2008
Mae-mor har et hav av muligheter foran seg
Standard

JAAA, simpelthen elsket å gå gravid - og gjør det mer enn gjerne igjen!

Mae-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 18:40   #155
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Både ja og nei. Første svangerskapet var kjempefint og jeg koste meg med voksende mage og lite plager. Andre svangerskapet var tungt fra første stund. Kvalme, sure oppstøt, bekkenløsning og krykkebruk i månedsvis. I tillegg hadde jeg konstant dårlig samvittighet for halvannenåringen min som jeg ikke følte jeg var ordentlig mor for i denne tiden.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 18:50   #156
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jeg liker det kjempegodt og savner det veldig. Jeg kunne gått gravid mange ganger, men orker ikke flere barn.

Gammel 17-09-09, 19:05   #157
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 08:05   #158
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Første gang JA! Andre gang NEI!

Her også.. snakk om to forskjellige svangerskap.

Gammel 21-09-09, 16:46   #159
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg hadde en helt forjæv... kvalme de 14 første ukene,
men etter det var det helt fantastisk!
Skulle gjerne ønsket å oppleve et svangerskap til, det er noe av det
fineste jeg har opplevd...spark, hjertelyd, ulrtalyd og min siste fødsel
som gikk så bra(første fikk jeg fødselsangst av og gikk til samtaler på Ullevål).

Ups
Be careful what you wish for er det vel noe som heter?
Hvis alt går bra sås er det ut til at jeg får oppleve det en gang til i mai.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 18:07   #160
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer! Håper formen blir bedre i dette svangerskapet!

Jeg er jo ikke halvveis en gang i min første graviditet, så jeg kan egentlig ikke svare på spørsmålet siden det står i preteritum ... Men så langt har det eneste fine vært å høre hjertelyden, resten er rimelig bedritent. :konstant trøtt og kvalm siden uke 4: Jeg føler meg lurt. Om det nå snart kommer noen små spark, så tar det seg vel opp.

Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.