|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Vet du om et slikt sted?Vi skal til med hussalg på Mørekysten nå. Det fyller vel omtrent alle kriteriene. Med unntak av beliggenhet kanskje. Men lite trafikk, forholdsvis usjenert, 100 meter til sjøen, liten skole og alt det andre du sier du vil ha. Skolebuss for barna. Husprisene er veldig lave, du får stooooore hus for det du sier du vil gi. 2,5 mil til nærmeste tettsted, ca 5 mil til nærmeste by. |
|
|
|
#2 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Vet du om et slikt sted?Det er noen øyer i Kragerø-skjærgården som det er fastboende på, fergeforbindelse og jeg vet ikke helt om det var skole der også... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet du om et slikt sted?
Flott, vil veldig gjerne høre mer! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Tåtøy har fastboende og muligens Skåtøy også. Jeg tror skolene er nedlagt dessverre, men du kan jo se på Kragerø kommune sine hjemmesider. Lykke til!
|
|
|
#5 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Begge har fastboende ja, og Jomfruland. Jeg mener det er skole på den ene øya fortsatt, men akkurat nå husker jeg ikke hvem av de det er, ikke Jomfruland. Men jobber er det jo litt verre med i de traktene da om man ikke pendler til Porsgrunn, Skien. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Vet du om et slikt sted?Jeg kunne glatt flyttet på en sånn øy, det er min store drøm. Dere er heldige altså. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Deltidsmamma
|
Skåtøy er det som har skole. Og såvidt jeg hører har det flyttet en del unge mennesker ut dit i senere tid, så snakk om nedleggelse er det ikke. det kommer barn til denne skolen fra de andre øyene. De har sommerkafe. Og ferge. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ctrl+z
|
Det var vel litt bombastisk.
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
![]() |
Er oppvaksen på ei slik øy på Mørekysten, og hadde ein flott barndom! Det er supert å vekse opp på landet, og små skular gir eit godt miljø. Eg trur til og med lærarane kan gi betre opplæring fordi dei har betre tid til kvar elev og dermed kan tilpasse seg litt betre (så sant dei er flinke, naturlegvis). Ulempa med Vestlandet er regnet - det regnar nesten like mykje som i Bergen. Og så bles det i tillegg (men det gjer det vel på alle øyer?). Om det er ein faktor, så er det ikkje rette staden.
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Det jeg har nevnt her er ingen øy, men i utkantstrøk på Nordmøre. Vakkert sted, med masse deilig natur. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|