|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
"De"
|
Noen ganger er det kanksje skjellig grunn til mistanke. Noen stjeler jo arbeidstid ved å sende epost og sitte på nett.
|
|
|
#2 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men da er det en god tommelfingerregel å ta dette opp med vedkommende, ansikt til ansikt, ikke bruke metoder som strider mot personvernet.
|
|
|
#3 |
|
Live and let live
|
De dømte jo faktisk i denne saken til at personvernloven ikke kom innunder jobbmail fordi det var et arbeidsredskap. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Det er jeg enig i. Det bør også arbeidsgiverne oppfordre folk til, og så bør man ha helt klare (og åpne) regler for hvem som har lov til å lese eposten til andre og når. Selvsagt finnes det fullstendig legitime grunner til å lese ansattes epost, f.eks. hvis den aktuelle ansatte er bortreist og man trenger tilgang til korrespondanse med en kunde. Men jeg er temmelig sikker på at dersom man åpner en ansatts epost, og straks forstår at den er privat, så har man ikke lov til å lese den.
|
|
|
#6 |
|
Perspektivutvider
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Og endel bruker faktisk mailen sin til å være utro mot sin arbeidsgiver. Gjerne i en fase der en planlegger å gå ut av firmaet og starte konkurerende virksomhet. I slike sammenhenger, synes dere det er galt at arbeisgiver benytter seg av retten til innsyn? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Ja, det synes jeg. Hvordan skulle arbeidsgiver kunne vite om det er slike ting i eposten uten å lese den? Dette ville være en veldig lettvint unnskyldning for å snoke i alt mulig av epost på arbeidsplassen.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|