Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aleneforeldre og foreldremøter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 16:38   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aleneforeldre og foreldremøter

Sitron: Du sa faktisk sovetid, det var derfor jeg reagerte. Jeg er ikke enig i at skolen legger opp alt til at man bør være to foreldre for å få ting til. De fleste ting blir jo så klart enklere når man er to, men å si at ingen (fritidsaktiviteter og skole) , tar hansyn til at noen barn bare har en foreldre, det blir tull. Mitt inntrykk er at skole og andre fritidstilbud tar hensyn til at mange foreldre ikke har mulighet til å stille opp på alt. (Man vet jo som regel hvem som er alene, og de fleste gir vel mer slack da, jeg gjør iallfall det.)

En annen ting: klart mange (de fleste) ikke har familie i nabohuset som kan stille opp når som helst, men jeg mener at folk med barn faktisk må sørge for å skaffe seg et nettverk. Det er utrolig viktig, både for en selv og for barna. "Jeg har ikke et nettverk", er ingen unskyldning i min bok. (Med mindre man nettopp har flyttet til et sted da.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:46   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

En annen ting: klart mange (de fleste) ikke har familie i nabohuset som kan stille opp når som helst, men jeg mener at folk med barn faktisk må sørge for å skaffe seg et nettverk. Det er utrolig viktig, både for en selv og for barna. "Jeg har ikke et nettverk", er ingen unskyldning i min bok. (Med mindre man nettopp har flyttet til et sted da.)

Ja, nå var du grei, du.

De aller fleste i vårt nettverk her vi bor er i nettverket vårt fordi vi har unger i samme barnehage/skole. Og da er vi litt stuck i forhold til barnevakter i slike anledninger.

Gammel 07-09-09, 16:54   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man er forpliktet til å SKAFFE seg et nettverk? Hva faen er det for en holdning da? Er man forpliktet til å drive jakt på mennesker som ikke er interessert i å ha noe med en å gjøre? Lavmål, Rine, selv for deg.

Hvis du virkelig i fullt alvor mener at ingen rundt deg har lyst til å ha noe med deg å gjøre, ja da sliter du litt, selvfølgelig. Jeg har stor tro på at hvis man er hyggelig og grei med andre, vil de være det samme med deg. Synes ikke det er jeg som har de merkeligste holdningene her, forresten.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ja, nå var du grei, du.

De aller fleste i vårt nettverk her vi bor er i nettverket vårt fordi vi har unger i samme barnehage/skole. Og da er vi litt stuck i forhold til barnevakter i slike anledninger.

Ja, hvis alle man kjenner i nabolaget har barn i samme klasse, og må gå på det samme møtet, da er man selvfølgelig "stuck." Poenget mitt var vel bare at hvis man er litt åpen, løsningsorientert osv, så løser det det meste seg. Man klarer nok ikke å få med seg alle foreldremøtene om man er alene (det klarer ikke vi som er to engang) men hvis man prøver, klarer man nok å få med seg noen.

Gammel 07-09-09, 16:55   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvis du virkelig i fullt alvor mener at ingen rundt deg har lyst til å ha noe med deg å gjøre, ja da sliter du litt, selvfølgelig. Jeg har stor tro på at hvis man er hyggelig og grei med andre, vil de være det samme med deg. Synes ikke det er jeg som har de merkeligste holdningene her, forresten.

Jeg bare gjentar at det ikke alltid er sånn at verden er fullt så enkel. Det hender man står mer uten nettverk enn man gjør når man er ny et sted tilogmed.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:01   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det ble nevnt i en annen tråd her for litt siden at man ville vite når man skulle benytte seg av "snill-smileyen", og at da skulle man slett ikke kjempe imot. Vel.

Ja, og så? Bør jeg føle noe spesielt når noen sender meg en sånn en? Løpe på rommet og skamme meg kanskje? Nei, tror jeg står for det jeg har sagt, jeg.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg bare gjentar at det ikke alltid er sånn at verden er fullt så enkel. Det hender man står mer uten nettverk enn man gjør når man er ny et sted tilogmed.

Jeg har vel aldri sagt at verden er så forferedelig enkel? Jeg mener man bør strekke seg langt for å få et nettverk når man har barn (det er viktig uansett, egentlig) Men klart, vet man at man har prøvd alt, og ingen har lyst til å bli venner med en, da er det jo ikke så mye mer man kan gjøre.

Gammel 07-09-09, 17:18   #6
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Ja, og så? Bør jeg føle noe spesielt når noen sender meg en sånn en? Løpe på rommet og skamme meg kanskje? Nei, tror jeg står for det jeg har sagt, jeg.

Vanligvis liker jeg Sitron med litt sukker på, men i dag tror jeg sannelig det smakte med ren Sitron.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:59   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, du har bare definitivt de mest hurpete og snevre.

Gammel 07-09-09, 19:23   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, du har bare definitivt de mest hurpete og snevre.

Jeg er ikke 100% enig med rine, selv om jeg mener man til en viss grad bør forsøke å ta ansvar for å prøve å skaffe et nettverk i alle fall.

Men, i det jeg her siterer jeg i alle vall 100% uenig med deg, det er det ingent vil om....

Gammel 07-09-09, 16:54   #9
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Det ble nevnt i en annen tråd her for litt siden at man ville vite når man skulle benytte seg av "snill-smileyen", og at da skulle man slett ikke kjempe imot. Vel.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:04   #10
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvem er du nettverk for?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.