|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterSitron: Du sa faktisk sovetid, det var derfor jeg reagerte. Jeg er ikke enig i at skolen legger opp alt til at man bør være to foreldre for å få ting til. De fleste ting blir jo så klart enklere når man er to, men å si at ingen (fritidsaktiviteter og skole) , tar hansyn til at noen barn bare har en foreldre, det blir tull. Mitt inntrykk er at skole og andre fritidstilbud tar hensyn til at mange foreldre ikke har mulighet til å stille opp på alt. (Man vet jo som regel hvem som er alene, og de fleste gir vel mer slack da, jeg gjør iallfall det.) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hertuginne
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøter
Ja, nå var du grei, du.
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Hvis du virkelig i fullt alvor mener at ingen rundt deg har lyst til å ha noe med deg å gjøre, ja da sliter du litt, selvfølgelig. Jeg har stor tro på at hvis man er hyggelig og grei med andre, vil de være det samme med deg. Synes ikke det er jeg som har de merkeligste holdningene her, forresten.
Ja, hvis alle man kjenner i nabolaget har barn i samme klasse, og må gå på det samme møtet, da er man selvfølgelig "stuck." Poenget mitt var vel bare at hvis man er litt åpen, løsningsorientert osv, så løser det det meste seg. Man klarer nok ikke å få med seg alle foreldremøtene om man er alene (det klarer ikke vi som er to engang) men hvis man prøver, klarer man nok å få med seg noen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Jeg bare gjentar at det ikke alltid er sånn at verden er fullt så enkel. Det hender man står mer uten nettverk enn man gjør når man er ny et sted tilogmed. |
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Ja, og så? Bør jeg føle noe spesielt når noen sender meg en sånn en? Løpe på rommet og skamme meg kanskje?
Jeg har vel aldri sagt at verden er så forferedelig enkel? Jeg mener man bør strekke seg langt for å få et nettverk når man har barn (det er viktig uansett, egentlig) Men klart, vet man at man har prøvd alt, og ingen har lyst til å bli venner med en, da er det jo ikke så mye mer man kan gjøre. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tøff
|
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Nei, du har bare definitivt de mest hurpete og snevre.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg er ikke 100% enig med rine, selv om jeg mener man til en viss grad bør forsøke å ta ansvar for å prøve å skaffe et nettverk i alle fall.
|
|
|
#9 |
|
Tøff
|
Det ble nevnt i en annen tråd her for litt siden at man ville vite når man skulle benytte seg av "snill-smileyen", og at da skulle man slett ikke kjempe imot. Vel.
|
|
|
#10 |
|
VeloppDragen
|
Hvem er du nettverk for?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|