Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Akvarium (dere som har peiling)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 00:03   #1
Left
Passiv

Standard

Sv: Akvarium (dere som har peiling)

Nå tror jeg vel ikke folk kjøper "billige" fisker fordi det da ikke gjør noe at de "dauer", og jeg tror også folk passer akkurat like godt på den billige fisken, som den dyre i det samme akvariet. Det ville i hvert fall jeg gjort. Man har jo som målsetning at de skal ha det så optimalt som de kan ha det.
Vi har kokt gullfisk som tydelig ikke hadde det bra, fordi det var mer humant enn å la de seigpines ihjel i akvariet.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 00:19   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Nå tror jeg vel ikke folk kjøper "billige" fisker fordi det da ikke gjør noe at de "dauer", og jeg tror også folk passer akkurat like godt på den billige fisken, som den dyre i det samme akvariet.

Når man først er i gang, er jeg enig i det, men det er klart at når man er nybegynner og lurer på om man har fått til vannkvaliteten, så starter man ikke med en fisk til 450 kroner. Man starter med en til 40.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 00:28   #3
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Når man først er i gang, er jeg enig i det, men det er klart at når man er nybegynner og lurer på om man har fått til vannkvaliteten, så starter man ikke med en fisk til 450 kroner. Man starter med en til 40.

Joda, den er jeg helt med på. Men jeg ville ventet til jeg var sikker, før jeg hadde hatt i fisk. Fordi jeg hadde vært redd for å ta livet av fisken uansett hva den kostet.

Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 20:48   #4
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

i dag kjøpte jeg 5 sitrontetra og 2 (en mann og en dame) guppyer.. snuppa var hoppende glad og ville helst mate de hele tiden. men hun skjønte fort at de får vondt i magen, så heretter skal de få mat morgen og kveld.
Vi skal kjøpe endel planter etterhvert. de hadde lite av det der vi kjøpte fisken.
foreløbig er de stakkars fiskene kun på grus og litt skjell. :humre. og vann så klart...

er de tetraene litt mer aggressive enn guppyene? jeg fikk vite at de går fint sammen, men når de spiser så kommer de tetraene og spiser omtrent alt..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.