Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriell
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Ja, ikke sant. De aller fleste barn skjønner det, derfor er det så utrolig rart at mange voksne ikke ser (eller vil se) poenget med rettferdig fordeling. Så snart man får litt penger mellom hendene, er alle slike tanker "long gone."
Jeg visste virkelig ikke at det var en allmen akseptert definisjon på hva som er "rettferdig fordelig" i samfunnet. Når i alle dager ble den vedtatt?
Det er ekstremt nedlatende å tro at alle som har "litt penger mellom hendene" ikke tenker på andre enn seg selv. Sånn ca like nedlatende som om jeg skulle finne på å si at alle som ikke har litt penger mellom hendene kun er opptatt av å karre til seg de pengene andre har mellom hendene.
Jeg forsøkte å få i gang en aldri så liten diskusjon om akkurat dette i "en stemme til Høyre er en stemme til FrP"-tråden, men det var det tydeligvis ikke noen interesse for. Mye lettere å bare slenge ut beskyldninger om egoistiske Høyre-velgere, enn å faktisk diskutere hva som er så fordømt egoisitisk med å mene at man må legge til rette for at folk skal kunne tjene de pengene som man ønsker å fordele .
"Hva gir man til en stat som har nesten alt? Resten....." Kunne jo være slagordet til Rødt og SV .
Jeg er helt enig i at det høres fint og flott med en verden hvor alle hadde det like godt, og det ikke fantes forskjeller. Men kan noen være så vennlig å fortelle meg om et eneste land hvor kommunisme/sosialisme har fungert i praksis? Det er jo ikke akkurat slik at det ikke har vært forsøkt....
For at man skal kunne fordele, må det være noe å fordele.
Jeg lærer mine barn verdier, men knytter dem ikke opp til politikk. Eller religion. Jeg kan formidle verdier, uten å si at man må stemme det og det partiet for å inneha de rette verdiene.
Og mine unger skal ikke gå som reklameplakater verken for mitt eller andres poiltiske syn. Og det er faktisk ganske ufint å rette valgkampmateriale mot unger, som ikke har stemmerett og derfor ikke er i målgruppen for budskapet de vil spre. Respekt til Madam Mim som ikke deler ut til barn