Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan er egentlig ståa i Skulen, Den Norske?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-09, 10:52   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er egentlig ståa i Skulen, Den Norske?

Katta: Her i kommunen har det blitt besluttet å legge svømmeopplæring til 2. klasseundervisning og med oppfølging i 3. klasse. Veslas klasse er delt i to der den ene delen har svømmeundervisning før jul og den andre delen etter jul. Dette er visstnok et prosjekt flere kommuner ser på og er interessert i. Jeg bor i en kystby der det er vanlig at alle kan svømme.

Det jeg tror om skolen i dag er at elevene er veldig prisgitt den enkelte skole/rektor og lærerne de får. Skolen vår har nettopp gjennomført et stor generasjonsskifte og til sommerferien sluttet to lærere som hadde vært ved skolen i 40 år. Sånn har det vært over lang tid nå, og sakte, men sikkert er en gammel, slitt lærerstab byttet ut med yngre krefter. Da rektoren endelig gikk av med pensjon for noen år siden var det et positivt tak for hele skolen. Han var nok lei av jobben sin han som gikk av.

Skolen vi har møtt med Vesla som begynte i 1. klasse i fjor kontra den skolen jeg gikk i kan ikke sammenlignes. Fra første dag har vi vært imponert over hvor mye skolen får til for ungene, hvor mye Vesla har lært og hvor utrolig godt hun trives på skolen. Vår skole har ekstra satsing i første og andre klasse og legger mye ressurser her for å skape et godt klassemiljø fra dag 1. Og det har de virkelig fått til hittil.

Mulig jeg fortsatt er så imponert at jeg glorifiserer litt altså, men jeg har virkelig ingenting å utsette på skolen etter å ha hatt skolebarn i ett drøyt år. Lærerne er imøtekommende og har et høyt servicenivå, det finnes ingenting de uvillige til å hjelpe til med å løse, de møter barna på en utrolig flott måte og setter samarbeid med foreldrene høyt.

Etter å ha lest så mye om hvor dårlig det står til i norsk skole, hvor lite kompetente lærerne er og hvor alvorlig det er med den manglende disiplinen, så priser jeg meg lykkelig over den flotte skolen vår.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.