Sv: Hva er dine tre hjertesaker?
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
OM et lite sykehus er kjedelig, må jo et lege senter være drepen?
Men, jeg greier vel ikke å følge med, jeg bor tross alt på laaaaandet 
Floksa - du vet forskjellen på et sykehus og en fastlege sant?
Fastlegen er i nærheten av deg og har som jobb å gjøre de helt enkle grepene med deg og dine. Med beskjedent utstyr.
Sykehuset er dit han sender deg når det er noe mer spesialisert som krever med spesialkompetanse og eller utstyr, lab osv.
Fastlegen kan med andre ord gjøre en hel del standardgreier. Men når du skal noe avansert så vil du gjerne treffe de som virkelig kan sine spesialområder. Og det sier seg selv at en som gjør hjertetransplantasjoner åtte timer hver dag fordi han er på et stort sykehus med mange nok hjertepasienter til at han kan spesialisere seg dypt på akkurat denne operasjonen, så er det mer sannsynlig at du overlever enn om du treffer en kirurg som stort sett fikser armbrudd for det er det det er mest av, men som for første og kanskje siste gang i sin karriære skal transplantere et hjerte med det utstyret han har for hånden - på ditt barn.
Du ser dette uansett hva slags postnummer du har hvis du greier å slutte å tro at jeg ser ned på deg fordi du bor på landet tror jeg. For jeg gjør ikke det. (Onde tunger på dette forum vil nok hevde at jeg også bor på landet. )
|