Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ringdal om Erna Solberg

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-09, 11:55   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Ringdal om Erna Solberg

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

I dag får Inga Marte Torkildsen hele førstesiden av Dagbladet:

Er det bare meg eller ble dette innmari morsomt nå som det har gått en dag og forsiden har skiftet.

Når det gjelder Erna, utseende, overvektige kvinner og troverdighet så har jeg noen erfaringer. Basert på at jeg har vært en enorm kvinne for ca femti kilo siden. De som har møtt meg i dagens utgave kan jo da bare tenke seg, all den tid jeg fremdeles ikke akkurat forsvinner i terrenget.

Erfaringsmessig så er fedme et problem i forhold til å tas seriøst. Menn har ikke dette problemet. En fet mann er en mann som også er fet. En fet kvinne er en kvinne som ikke har kontroll på det viktigste i livet sitt, som ikke respekterer seg selv og som ikke engang har omsorgsevne nok til å ta egen helse på alvor.
Det er slik jeg erfarer at det vurderes. Fakta som at det er umulig for 95 % av overvektige å gå varig ned i vekt preller elegant av på den holdningen der.

Jeg vil slå et kraftslag for at vi kaster den holdningen ut. Rett ut. Jeg vil ha rett til å kjempe for det jeg tror på og mener uansett om jeg har et vektproblem, et økonomiproblem, et problem med å holde blomstene mine i live, sinnssykdom i slekta, høl i tenna eller hva som helst.

Jeg forlanger faktisk å tas på alvor i det jeg sier og jobber for - uavhengig av størrelse. Og jeg har vært iskaldt krystallklar i alle mine år som overvektig at INGEN vitser om vekta mi. Da tar jeg igjen.

Kommentaren til drittstøvelen fra Høyre om Erna mener jeg fortjener at han hives ut av partiet.

At reklamemannen tar opp holdninger vi har til overvektige kvinner er helt greit. Men at han bruker Erna som eksempel midt i valgkampen var ikke det minste greit. Han kunne brukt Gro. Eller Hagen. Vel er han ikke kvinne, men han har slitt med en betydelig vekt han og.

Erna har all rett til og all krav på respekt for å kjempe for det hun tror på. Hun er ikke kjendis for kjendisstatusen sin skyld, men fordi hun altså tror sterkt nok på noe til å fronte det. Men meningene sine - ikke med vekten. Man kan FINT gå i ethvert møte, holde enhver tale og gjøre en fantastisk jobb som politiker og også ha et vektproblem.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.