Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!
Det har vært litt samme greiene i vår barnehage også, men jeg sa ifra, meget sint men behersket. Gikk og irriterte meg i hele fjor og nå var det nok.
Vi har ikke regntøy og jeg vil ikke se at min unge går i lånt regntøy i barnehagen, min unge skal ha på seg de klærne jeg sender med. Og det er alltid mer enn nok klær.
Vi har et todelt vanntett, vindtett og pustende sett i barnehagen og en trolldress som ekstra skift.
Jeg har gitt beskjed om forskjellen på dette og regntøy. At andre får gjøre som de vil men at vi velger dette. Det er dyre klær og de er ikke ment for å henge i garderoben mens ungen går rundt i lånte regnklær. Klærne skal brukes, jeg bestemmer hva min unge skal ha på seg og det skal de respektere så lenge ungen min verken blir våt, kald eller har det ubehagelig i klærne samt at ungen har nok klær.
Jeg sa ifra når vi startet i barnehagen igjen etter ferien. Litt sure miner men de respekterte det jeg sa.
Nå er de helt i hundre. De er sjokkert over at tøyet faktisk holder tett og har bedt om unnskyldning og lurt på hvor tøyet er kjøpt.
Og jeg er så fornøyd. 
|