|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?
Hvis vi skal stole på det Esme skriver(*) så er kvaliteten på helsetilbudet i mange tilfeller dårligere enn den burde være. Når dette i tillegg koster veldig mange penger og ressursene kunne vært utnyttet mye bedre andre steder så er tilbudet iallefall svært dårlig for landet som helhet. Noen av Esmes eksempler indikerer at tilbudet kan være til skade lokalt også. Jeg er overbevist om at det samme gjelder for for eksempel utdanning, adminstrasjon og bygging og vedlikehold av infrastruktur. At man lokalt liker at noen andre betaler veldig mange penger for i det minste å få et dårlig tilbud, i stedet for at de bruker pengene mer fornuftig andre steder og fjerner det lokalt tilbudet helt forstår jeg. Men jeg er mot at pengene blir brukt på den måten. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Altså det å si at det ikke skjer spennende ting på bygda er å ta litt i og den uttalelsen synes jeg er en smule nedlatende. Helt klart er det færre ting å ta seg til og på den måten langt mer uspennende for et bymenneske, men å si at det ikke skjer noe spennende der. |
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Da må du ikke skyte budbringeren, det var ikke mine ord, men vår legekompis
|
![]() |
| Trådverktøy | |