Sv: Hva er dine tre hjertesaker?
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Jeg sloss gladelig tintil døden for lokalsykehuset vårt. Jeg har født to unger der, og tryggheten i å gå gravid og VITE at om noe skulle skje har jeg 10 min med bil for å få hjelp, ikke 3 timer betyr uendelig mye!
Og når mellomste drakk noe han slettes ikke burde drukket kunne vi hive han i bilen og være på en intensivavdeling på 7 minutter.
Så snakk ikke om å ta sykehuset mitt!! 
Jo, men du mener vel neppe at alle nordmenn, uansett hvor i landet de er, så skal det være et sykehus under 7 minutter unna? Det er jo umulig, man må ha en viss grad av sentralisering. Derfor er det lite interessant å diskutere personlige historier. Man må kunne diskutere dette generelt.
Siden lokalsykehus gjennomgående gir dårligere behandling, er kjempedyre i drift, og helsevesenet burde få mer for pengene, så mener jeg at man må legge ned flere av de minste sykehusene. De mellomstore sykehusene må samordnes, alt bråket rundt sykehusene rundt Mjøsa hvor man hadde sykehus uten urolog på det ene stedet og ikke gyn på det andre stedet er fullstendig tåpelig politikk og man ofrer det at man skal et godt sykehus ut fra helt lokalpolitiske hensyn. I nord-trøndelag har man to sykehus, på Namsos og Levanger hvor man da ikke har fullstendig behandlingstilbud på noen av dem. Legg ned det ene og oppjuster det andre.