|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva betyr de forskjellige kvadratmetermålene?Bruksareal (BRA) er arealet av boligens bruttoareal minus arealet av yttervegger. Kjeller og loftsarealer er en del av bruksarealet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva betyr de forskjellige kvadratmetermålene?Det var en mere proff uttalelse
|
|
|
#3 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Hva betyr de forskjellige kvadratmetermålene?
For det om man ikke kan bruke kjelleren til noe?
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva betyr de forskjellige kvadratmetermålene?Honda: Jeg ser nå at jeg misforsto deler av det du spurte om og svarte på noe ganske annet, men jeg lar det nå stå likevel, siden noen kanskje lurer på det med skråtak likevel.
Svaret på dette er at dersom loftet består av kryploft med bare 80 cm høyde, så er det dette som er "loft" i boligen. Loftet skal i dette tilfellet ikke regnes med i verken brutto- eller bruksareal, men det kan selvsagt nevnes at det finnes. Etasjen under kryploftet benevnes som 1., 2., 3. etasje, osv, hvis det er snakk om en normal etasje med vanlig takhøyde. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Hva betyr de forskjellige kvadratmetermålene?Åh takk