Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-09, 17:00   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ja, noen ganger stemmer man litt lenger enn sin egen nesetipp også, fordi man assosierer seg til en gruppe som man har forståelse for. Jeg eier f.eks. ingen småbedrifter, og betaler ikke formueskatt, likevel vil jeg at den skal fjernes.

Poenget mitt er at ingen blamer bønder for å stemme på Sp og en industriarbeider for å stemme Ap, men hvis du stemmer H av økonomiske motiver, da er du egoist uten sosial samvittighet.

Hvis du er industriarbeider og stemmer Ap så er du på villspor. Da bør du heller stemme på ett eller annet parti som er opptatt av å bevare utdøende raser vel. :[/fjaser]

Men - er det bare meg som er opptatt av å stemme det som er viktig for de svake gruppene i samfunnet og som mener det er helt sentralt avgjørende for kvaliteten på det samfunnet vi bor i - hvordan vi tar vare på de som ikke klarer seg selv?

Jeg liker biff og rødvin. Men jeg vil ikke synes det smaker noe særlig hvis det skattelettet som setter meg i stand til å nyte det er det samme skattelettet som fjernet tilskuddet til for eksempel tiltak for barnevernsbarn eller som halverte støtten til krisesentrene.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.