Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er dine tre hjertesaker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-09, 08:54   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og vise versa håper jeg? Vi som nyter godt av Kårstø, Tjeldbergodden, Sture og Mongstad kan få slippe å dele med Oslo og resten av landet?

Dette handler da vel ikke om å dele med resten av landet? Dette handler om å subsidiere steder uten næringsgrunnlag. Dersom du bor langt på landet på vestlandet og jobber på Kårstø - vel, da har det jo en hensikt å bo der da.

Og vedrørende at vestlandet kunne slippe å dele med østlandet - den diskusjonen var en klassiker rundt søndagsmiddagen i hele oppveksten min. (Jeg er vokst opp rundt et verftsmiljø på vestlandet.) Og den er jeg lei av, det er bare tull. Det finnes da ingen tvil om at det er mange steder i det ganske land som bidrar stort til verdiskapningen i Norge. Og det er ingen som sier at det er Oslo som holder hjulene i gang. Man må allikevel få lov til å stille spørsmålstegn ved politikken som føres i Norge i dag, uten at man ved det må være enebidragsyter til landets velferd.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

For å sette det i et litt annet perspektiv, sånn bare for moro skyld, så er jo Norge utkant og distrikt og vel så det i europeisk målestokk. Hadde vi vært medlem av EU og uten de hersens oljepengene ville vi vel blitt tvangsflyttet til Rhindalen fortere enn svint.

Næringsgrunnlag, ikke ødeland, er essensen i argumentasjonen som er presentert fortløpende gjennom denne tråden. Det er ikke antall høyhus jeg måler bruksnytten etter. Men ja, hadde vi vært medlem av EU, og ikke hadde verdiskapning i landet vårt så tror jeg neppe EU hadde satt av midler til at vi skulle holdes forsørget gjennom EU-systemet fordi vi selvfølgelig måtte få lov til å bo oppi fjellene her selv om det ikke gav oss til smør på brødet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.