Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-09, 03:00   #1
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Tuller dere nå eller? Kaster dere hele og fine barnehagegensere fordi man ser en svak avmerking etter en flekk på den?

Nei, jeg tuller ikke. Hadde du gått på jobben i hvit genser med en flekk på brystet?

Men når det er sagt: jeg tror det har skjedd max 5 ganger på de 15 årene jeg har vært mamma. Jeg har ikke hatt problemer med å få bort flekker på ungenes klær.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 04:40   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nei, jeg tuller ikke. Hadde du gått på jobben i hvit genser med en flekk på brystet?

Men når det er sagt: jeg tror det har skjedd max 5 ganger på de 15 årene jeg har vært mamma. Jeg har ikke hatt problemer med å få bort flekker på ungenes klær.

Nei, det hadde jeg ikke. Men jeg syns det er forskjell på det og på en toårings genser som ikke er ren mer enn 10 minutter etter at hun har tatt den på uansett. Jeg syns det virker fryktelig sløsete (og miljøuvennlig) å kaste hele, fine barnehageklær i riktig størrelse fordi det er en mikroskopisk flekk på den.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 08:31   #3
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hva med bare å overse flekkene da? Sålenge (barnehage-/ hverdags-)klærne er rene, gjør det vel ingenting om det er en flekk på de?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er mange år siden jeg innså at det kom til å gå fortere å lære seg å lukke øynene for permanente flekker enn å lære seg til å vaske tøyet på en slik måte at flekkene forsvinner.

Jeg er på denne linja. Hvis flekkene ikke går bort, får vi bare leve med dem.

Jeg hadde ikke gått på jobb med flekkete klær, men jeg kan fint finne på å bruke dem når jeg har hjemmekontor eller til hagearbeid. Å kaste brukbare klær syns jeg virker ...spesielt...

Gammel 30-08-09, 08:38   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri gått i hvit genser uansett, og det gjør heller ikke ungene.

Sanda i barnehagen må være av den leie sorten, for jeg får overhodet ikke de mest sandete klærne til Liv rene igjen. Baljer med bløtlagt tøy er det ikke plass til på vårt romslige bad som måler 1,6 X 1,6 meter. Vi lever med litt småflekkete barnehagetøy, og jeg er nøye med å unngå hvit bunnfarge.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 08:55   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i hvite gensere til gutta boys. I hovedsak fordi de kan klores, men også fordi da de bruke t-skjorter hele året.

Jeg har vanish både spray og pulver, men er ikke HELT fornøyd med hvordan det funker.

Gammel 30-08-09, 10:33   #6
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg synes heller ikke det er smmenlignbart. Barna mine er uansett møkkete ved dagens slutt uten at de bryr seg en døyt om det. En bra dag for dem innebærer maling på genseren og grønske på buksa. Når de begynner å bry seg om det, skal jeg legge litt mer arbeid i det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 10:40   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Nei, men jeg synes heller ikke det er smmenlignbart. Barna mine er uansett møkkete ved dagens slutt uten at de bryr seg en døyt om det. En bra dag for dem innebærer maling på genseren og grønske på buksa. Når de begynner å bry seg om det, skal jeg legge litt mer arbeid i det.

Innen de bryr seg om det, tenker jeg de har sluttet å lage så mange flekker også.

Her i huset gjør vi som Fadese. Livet er for kort til å bruke mer tid på klesvask enn vi allerede gjør.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:01   #8
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du samler sammen flekk-klærne og farger dem, får du helt nye og spennende plagg

Gammel 30-08-09, 13:04   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Hvis du samler sammen flekk-klærne og farger dem, får du helt nye og spennende plagg

Ja, det har vi også gjort.
Men som sagt: jeg har aldri hatt problemer med å ikke få barnas klær rein. De få plaggene som ikke har blitt flekkfri er stort sett bodyer og gensere med tran eller bananflekker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 23:19   #10
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tar på flekkete gensere når jeg jobber med skitne ting, ja. Som f.eks maling, jord, sand. Eller skal på skogstur e.l.

Jeg er elendig husmor og det går ofte lang tid fra flekk er laget til plagg blir vasket, og jeg enser ikke flekken før jeg bretter sammen klærne. Da blir plagget nedgradert til å være kun barnehageklær. Flekkete klær blir ikke tatt på ungene i middagsselskaper eller byturer, på samme måte som på meg selv, men både jeg og ungene bruker flekkete klær når vi skal gjøre flekkete ting, som jo barnehage er.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.