Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Farsen i Kongo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-09, 16:09   #11
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg sitter og funderer på hva det ordet for det motsatte av "realitetsorientering" er?

James Bond.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del lurer mer på hva i alle dager Ulvefar har holdt på med.

Ikke noe spesielt, men før jeg tok til vettet og begynte å studere biologi prøvde jeg meg frem litt, bla. annet med opplæring som sanitetsmann og FN-tjeneste i Bosnia under borgerkrigen på midten av 90-tallet (dvs. før Dayton-avtalen). Der prøvde den hardt prøvede troppssjefen vår å roe ned en av de ivrigste feltambulanse-sjefene, den lokalt nokså velkjente "Mad Max", ved å gi ham den yngste og formodentlig mest forsiktige sanitetsmannen (that would be me) på sin panserambulanse. Nå viste det seg at man ikke trenger å være så veldig skuddredd og forsiktig selv om man har ukledelige briller og anlegg for integralregning, så MadMax og jeg ble gode venner og jobbet sammen i felt i noen ganske hendelsesrike måneder. Blant annet ble vi gjennom odde tilfeldigheter og MadMax virketrang involvert i rekognosering og FAC som den norske stat ikke gjerne vil ha et offisielt forhold til. Han fortsatte i etterretningstjenesten, hvortil vi begge ble forsøkt rekruttert, mens jeg ble (stort sett) akademiker og familiefar. Men altså med en realitetsorientering om hvor sårbare mange helikoptre egentlig er for håndvåpen.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.