Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Forslag til ukemeny

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-07, 22:15   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til ukemeny

Ei uke kan ofte se ut slik hos oss:

mandag: Fiskekaker, poteter (som er skrelt kvelden før og er klare til å sette på), gulrøtter, blomkål, brokkoli og sopp, løk og squashstuing. 30 min

tirsdag: lasagne eller annen form som er laget dagen før og er klar for steikeovnen. Mens den står i ovnen spiser vi grønnsaker og gjør lekser. ca 35 min

onsdag: pølsegryte eller spagetti og kjøttdeig. max 30 min

torsdag: kokt eller ovnsbakt fisk med poteter (gjerne skrelt dagen før), gulrøtter, broccoli og blomkål. 30 min

fredag: Fullkornswraps med kylling/kyllingkjøttdeig/karbonadedeig/lammekjøtt.
masse gode grønnskaer, dressinger og oster alt etter om vi velger taco, gresk, sursøt etc. Lar ungene dele opp grønnskaene mens jeg steiker kjøttet. 30 min

lørdag: Et eller annet til oss voksne (ungene får grøt og god kvelds), ofte svinefilet med asparges eller wok.

søndag: Ofte fisk eller kjøttmiddag. Alt etter hva som er i fryseren. i morgen blir det røykefisk med hvit saus og gode grønnsaker.

Vi lager sauser etc fra bunnen av og det er regnet inn i tida som står oppgitt. Jeg har selvsagt flere forslag, men tok utgangspunkt i ei ca uke.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.