|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
kamerat
|
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?Ah, mitt ene husmornazipunkt!
![]() |
#122 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?Regime her og:
Undertøy og sokker vaskes sammen, og handduker i diverse størrelser vaskes sammen. Dette gjelder både hvitt og farget. Også vaskes sengetøy for seg, ender ofte med og kjøre det på 95 grader. Undertøyet får en omgang med 95 grader en gang i måneden, det gjør TB og. Tøybleier vaskes og for seg hver 2-3 dag, her skiller jeg ikke på farger.
![]() |
#124 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?
Jeg var litt ironisk... Jeg mener bare at vi sier at vi er rene når vi går ut av dusjen. Ifølge en del her inne kan vi da ikke være det siden vi ikke har vasket oss i vann på over 74 grader. Og hva med håndvask som vi driver med i stor grad for å unngå sykdommer? Hvis det skal hjelpe, må det jo være fordi bakteriene forsvinner sammen med såpen og vannet. Vi dreper jo ikke bakteriene med den temperaturen vi har på vannet når vi vasker hendene.
![]() |
#125 |
© All rights reserved
|
Om det holder for deg, så er jo det supert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Er frisk!
|
Det du sier her er jo at det er liten vits i å vaske seg på hendene siden vi ikke blir kvitt bakteriene likevel?
![]() |
#127 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?Skal me sjå:
![]() |
![]() |
#128 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?No ser eg at diskusjonen har tatt ei anna vending. Eg vaske aldri på 90 grader. Og eg vaske sokkar/truser/håndklær/klutar/sengetøy sammen. Er det sjuskete...?
![]() |
![]() |
#129 |
© All rights reserved
|
Hjelpes. Du tuller nå, ikke sant? Alle vet vel at man ikke blir bakteriefri av håndvask, men at man reduserer antallet? Det er jo en grunn til at kirurger opererer med med sterile hansker, til tross for vask og skrubb? |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Er frisk!
|
Jeg håper da inderlig jeg reduserer antallet vesentlig ihvertfall. Poenget mitt er at siden jeg ikke en gang klarer å bli bakteriefri på hendene til tross for hyppig håndvask, ser jeg det ikke som nødvendig å koke klærne heller.
![]() |
#131 |
© All rights reserved
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?Jeg forstår ikke helt hva jeg har sagt og gjort som forårsaker alle smileyene dine, men deg om det.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|