Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Little miss Perfect

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-09, 16:20   #10
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Little miss Perfect

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er litt nedlatende å skylde på at de er fattige, det blir lett litt sånn "fattige er dumme" (jeg mener ikke at du sier det altså!). Det koster faktisk ganske mange penger å delta på disse greiene, og mitt inntrykk fra andre dokumentarer er at det ikke er spesielt fattige folk som deltar. Det er lavere middelklasse, men ikke ustyrtelig fattige. Det jeg syns er felles er at det er folk som kanskje ikke har sett verdien av utdannelse selv, og derfor har vanskeligere for å velge det som en vei for barna sine.

Vi vet at de ikke har penger fordi det kom fram i episoden i går. Jeg snakker kun om det ene foreldreparet som selv sa noe om dette. Mor kjøpte klærne til dattera i bruktbutikk og sydde på paletter selv. Hun ble ikke spraybrunet, hadde ikke løshår osv...
Som sagt tidligere, forkastelig å pushe barn på denne måten, verdiene er helt på kanten. Men, som jag sa i det første innlegget mitt ang dette: Moren ønsket å få inn noen kroner så datteren skulle slippe å jobbe i burgersjappa, og det kan jeg faktisk forstå! Det er i så fall mere nedlatende å mene at de burde finne på noe annet. Det blir å hovere med egne muligheter.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.