|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Dere som svarer at dere har brukt lite fordi de fikk av besteforeldrene: det er den totale summen som er kommentert i artikkelen, og det er poengtert at besteforeldrene ofte betaler en del av det...
![]() |
#62 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?- sekk fikk hun av mormor og morfar |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?5 klassingen har fått oppgradert innhold i penalet, bokbind og ny klypemappe, da den siste ikke hang sammen lengre. Har vel brukt max 500. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Lite og ingenting på min kommende tredjeklassing.
![]() |
#65 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Førsteklassingen har fått sekk, pennal, matboks og drikkeflaske av bestemor.
Ikke skolesekker, kun tursekker. Mine barn har hatt den første skolesekken til og med tredje/fjerde klasse og da har den vært utslitt. Mellomsøster fikk ny sekk i fjor og storebror har enda Berganssekken har fikk i femte klasse. (Han går i tiende.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?
Drikkeflasker og matbokser skifter vi flere ganger i året. De blir utslitt!
![]() |
#67 |
lykkelig
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Eldstemann ( 5.klasse) har fått ny sekk. Han har blitt så høy at han hoppet over en størrelse og gikk rett på 28 literen fra Bergans. Ellers har han fått noen viskelær, blyanter, nye fargeblyanter og Manchester United bokbind. Summen har vel kommet på rundt 550,-. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Storesøster fikk penal av bestefar i sommer, og så var vi på rekvisitashopping (bokbind, klistrelapper, viskelær osv.) i går. Ny sekk trenger hun ikke, hun fikk ny i fjor. Klær kjøpes når de trengs, ikke noe spesielt til skolestart.
![]() |
#69 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?I år har jeg bare brukt penger på klær som hun måtte hatt uansett. Hun har strukket seg 10 cm siden i fjor, så hun måtte ha både nytt sommertøy og nå nytt høsttøy. I tillegg må jeg kjøpe et ekstra sett med regntøy og gummistøvler siden hun i større grad skal gå til og fra skolen selv. Stoler ikke på at hun alltid husker på å ta med seg regntøyet hjem hvis det ikke regner.
![]() |
#70 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Det ble for øvrig bokbind og nye joggesko, så til sammen brukte vi vel ca. 500 kroner.
![]() |
#72 |
Textrovert
|
Du er en skikkelig raus mamma, altså, Nabojenta.
![]() |
#73 |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Jeg har så langt egentlig ikke brukt penger på 5. klassingen, men han dro avgårde med ny t-skjorte og ny genser som vi kjøpte på ferie (kom hjem i går). Buksene hans var for små, så vi fant bare 1 dongeribukse som passet i skuffen hans |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
Ja, det gjorde skikkelig innhukk(er det det man sier?) i lommeboken. Da prioriterer man, og sparer inn pengene på andre ting.
![]() |
#75 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?I fjor: ny sekk, penal, bukse, genser, jakke, sko, crocs til innesko, gymsko og regntøy. Ble jo litt i fjor siden det var 1. klasse. I år fikk han ny bukse, genser og hettejakker. Han får egentlig jevnt over hele året, så i år ble det ikke så veldig mye nytt til skolestart. Handlet mye fint i London til dem, så klær har det nok av nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?LilleVenn begynte i første klasse og da ble det litt ekstra; Ny sekk og matchende pennal, ny dongerikjole med matchende topp og tights. Ellers har jeg kjøpt en del klær til henne i det siste, men det er fordi hun trenger det, ikke på grunn av skolestart. Totalt har jeg vel brukt ca 1500 i forbindelse med skolestart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på barna vedr. skolestart?Jeg kjøpte masse nye klær i Tyrkia tidligere i sommer som jeg har spart på frem til skolestart. Så altså nylig har jeg brukt ca 50 kr på bokbind og klistremerker. I år skal 2. klassingen bruke sitt eget pennal på skolen så jeg skal kjøpe nye fargeblyanter til henne seinere i dag. Da går det vel kanskje en hundrelapp til.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|