Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Erfaringer med elbil?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-09, 12:16   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med elbil?

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Vet ikke alt om tunnelen for den er ikke ferdig. Men 2 felts vei er det garantert på stigningene.
Den bilen vi så på hadde diesel varme?? Tok ihvertfall ikke av strømmen.

Ja, det er sikkert en Webasto som brukes for oppvarmingen. Webasto benyttes også på mange dieselbiler for at de raskere skal få opp kupevarmen pga. dieselbiler har såpass lite overskuddsvarme at det tar en del lengre tid for at motor blir varm etc.

Hvis det er tofeltsvei og det ikke er all verdens av trafikk blir det kanskje ikke faren for at dere skaper kø. Men som det ellers sier kan det for en del biler være uheldig med veldig høy belastning over lang tid.

Personlig tror jeg de som forventer å kjøre en del lengre og langs ladevei kanskje heller bør vente på plug-in-hybridene. Det er jo dog fortsatt et spørsmål om hvordan norske styresmakter vil avgiftslegge plug-in-hybrider når de kommer.

Ser jeg ut i fra mine egne behov, vil sikkert 75 % av behovet være dekket av kjøring på strøm. Slik vil det nok være for mange andre også, men faren er jo at man får samme avgiftsleggingen av denne typen biler som vanlige biler, hvis man fortsatt da skal betale avgiften på den tradisjonelle motoren.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.