Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-07, 15:12   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Jeg skjønner foreldrene, men jeg har selvsagt reservasjoner for den presidensen dette setter.

Jeg synes det er søkt å sammenligne disse legene med Josef Mengele....

Angående institusjon og "homecare". Jeg tror ikke institusjon alltid = ille. Men jeg tror de fleste ville foretrekke pleiere som var glad i en fremfor innleid hjelp som endrer seg. Jeg ville finne det tøfft å overlate barnet mitt til andre og bare være innom på besøk. Det er jo muligens også egoistisk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 16:36   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Angående institusjon og "homecare". Jeg tror ikke institusjon alltid = ille. Men jeg tror de fleste ville foretrekke pleiere som var glad i en fremfor innleid hjelp som endrer seg. Jeg ville finne det tøfft å overlate barnet mitt til andre og bare være innom på besøk. Det er jo muligens også egoistisk.

Dette er en vurdering som har mange sider. Det er ikke bare det pleitrengende barnet og dets beste det er snakk om, det er familiens økonomi når det gjelder plass, spesialutstyr, ombygging, bil osv, det er andre søskens behov, parforholdets behov (parforhold går dessverre ofte dukken når man har barn med spesielle behov), og foreldrenes behov for å fortsette med jobben sin og ikke bli sykepleier 24/7. Jada, det høres kanskje skaldt ut, det er ikke meningen, men en slik vurdering ville jeg spandert på meg, og veid behovene opp mot hverandre. Jeg vet ikke om JEG ville vært den beste omsorgspersonen for et multihandikappet barn. det er ikke der jeg har min styrke ihvertfall.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.