Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?
Opprinnelig lagt inn av Maz, her.
Angående institusjon og "homecare". Jeg tror ikke institusjon alltid = ille. Men jeg tror de fleste ville foretrekke pleiere som var glad i en fremfor innleid hjelp som endrer seg. Jeg ville finne det tøfft å overlate barnet mitt til andre og bare være innom på besøk. Det er jo muligens også egoistisk.
Dette er en vurdering som har mange sider. Det er ikke bare det pleitrengende barnet og dets beste det er snakk om, det er familiens økonomi når det gjelder plass, spesialutstyr, ombygging, bil osv, det er andre søskens behov, parforholdets behov (parforhold går dessverre ofte dukken når man har barn med spesielle behov), og foreldrenes behov for å fortsette med jobben sin og ikke bli sykepleier 24/7. Jada, det høres kanskje skaldt ut, det er ikke meningen, men en slik vurdering ville jeg spandert på meg, og veid behovene opp mot hverandre. Jeg vet ikke om JEG ville vært den beste omsorgspersonen for et multihandikappet barn. det er ikke der jeg har min styrke ihvertfall.