|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fastlegene skal få mindre makt i forhold til sykemeldingerJeg vet ikke hvordan flertallet har det, men dersom det er slik så kan det kanskje være litt fordi dette er en ny tankegang for mange? Både på arbeidsgiversiden og arbeidstakersiden?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 13-08-09 kl 15:58. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ustabil
|
Sv: Fastlegene skal få mindre makt i forhold til sykemeldinger
Ja, du har nok rett ia t det krever mental omstilling både hos arbeidstaker og arbeidsgiver. Og hos legene, for jeg tror ikke legene heller tenker så mye over det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Fastlegene skal få mindre makt i forhold til sykemeldingerJeg var på jobb en tur igår (er jo hjemme i permisjon) og da lå det hjemmelekse fra NAV om sykmeldinger i hylla mi. Så nå har jeg lest det. Og jeg ser jo at systemet er tenkt slik bina(eller var det billa) skisserer med en vurdering av helsetilstand og om det er noen arbeidsevne, og at arbeidstager så tar en samtale med arbeidsgiver om evt tilrettelegging, og at arbeidsgiver så kan melde tilbake til legen på skjemaet. Legen er bundet til å vurdere mulighet for aktivitet, arbeidsgiver er bundet av arbeidsmiljøloven til å tilrettelegge. Men for arbeidstager er det frivillig om vedkommende ønsker denne kommunikasjonen mellom arbeidsplass og lege. Og på de obligatoriske møtene etter noen ukers sykmelding er det frivillig fra pasienten sin side om han skal ha legen til stede. Jeg ser mao at det er tenkt veldig mange gode tanker her, men jeg kan godt skjønne at det er vanskelig å få det til å fungere i praksis, det trengs nok en holdningsendring i hele befolkningen om hva som forventes hvis man blir "sykmeldt"
|
![]() |
| Emneord |
| høyre, nav, sykemelding |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|