Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikking

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-09, 23:24   #1
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strikking

Opprinnelig lagt inn av Rory, her.

Om jeg får til det her, så kanskje det blir mer strikking også med tiden

Dette ga meg mer smak, så etter å ha strikket 2 par med tøfler satte jeg i gang med en ullbukse (fikk god veiledning av min mor da ) til lillebror. Nå er jeg i gang med ullbukse nr 2 til en ufødt baby

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 00:20   #2
Rory
Aktiv

Medlem siden: Jul 2009
Rory er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Dette ga meg mer smak, så etter å ha strikket 2 par med tøfler satte jeg i gang med en ullbukse (fikk god veiledning av min mor da ) til lillebror. Nå er jeg i gang med ullbukse nr 2 til en ufødt baby

Ja mamma var god på å strikke da jeg var liten. Så hun KAN det, men ser for dårlig mener hun selv...
Men om jeg har tålmodighet til at hun finner ut hvordan det var, så hjelper hun meg om jeg står fast.

Sist var jeg full av gravid hormoner. Og da hadde jeg ikke den tålmodigeheten

Er det din ufødte baby eller?

Gammel 12-08-09, 15:09   #3
Rory
Aktiv

Rory er litt kul
Standard

Da har jeg bestillt og betalt for garn, og pinner. Til de tøfflene

Så da blir det spennende når det dukker opp i posten, og om det blri helt håpløst, eller om jeg faktisk klarer å lage noe fornuftig

Gammel 13-08-09, 10:04   #4
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det din ufødte baby eller?

Nei, skal bli en barselgave til en nabo Må jo øve meg, og enklere å øve meg på noe som er lite (og gjett om jeg angrer på at jeg ikke øvet meg da jeg selv var gravid!)

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 01:32   #5
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Eller så gjør man som meg. Aldri strikket i hele mitt liv. Går inn i en garnbutikk og kjøper pinner, garn og oppskrift og begynner på en barnebunad

Gammel 14-08-09, 08:43   #6
Rory
Aktiv

Rory er litt kul
Standard

Karina: OJ det var litt av en start !
Hvordan går det?

Tenker at du muligens er av en annen type enn meg. For jeg blir sur og irritert når jeg ikke får til, river av tråden og starter på nytt. Men det er bare noen få ganger... så legger jeg det i en skuff og der blir det liggende til jeg kaster det en dag jeg rydder.

Macky: Det blir en koselig gave å få
Skulle ønske noen strikket til meg, men jeg måtte gjøre det selv, og det ble liksom ikke noe :P

Gammel 15-08-09, 01:17   #7
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Karina: OJ det var litt av en start !
Hvordan går det?

Tenker at du muligens er av en annen type enn meg. For jeg blir sur og irritert når jeg ikke får til, river av tråden og starter på nytt. Men det er bare noen få ganger... så legger jeg det i en skuff og der blir det liggende til jeg kaster det en dag jeg rydder.

Det gikk veldig bra det. Startet opp februar/mars når snuppa var 1 år og var ferdig til 17. mai det året. Etter det har det blitt en bunad til samt en haug med gensere, bukser, sokker, votter, luer osv Tror jeg har arvet strikkegenet etter mormor og farmor som begge er superstrikkere

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.