Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når du sier at du skal komme i (f.eks.) 13-tiden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-09, 00:20   #61
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Når du sier at du skal komme i (f.eks.) 13-tiden

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

For meg er ett-tiden typisk 12:57.

Jeg blir helt stresset hvis jeg er sent ute.

Men jeg kjenner flere som synes at ett-tiden er "ettermiddagen".

You and me babe.

Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 00:21   #62
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når klokka passerer 13.15 er det vel strengt tatt ikke 13-tiden lenger, men 13.30-tiden. Det er uhøflig å ikke gi lyd fra seg når en blir så mye som to timer forsinket.

Det skal mye til før jeg ikke er presis og jeg forventer at andre er presise når de har avtale med meg.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 00:25   #63
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Kl 13: Jeg sender melding om jeg er mer enn 5 min forsinket.
I 13-tiden: Jeg gir beskjed om jeg ikke kommer innen 13:30

Gammel 07-08-09, 08:33   #64
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Hvis noen skulle komme til meg i 13-tida og dukket opp 12.45 hadde jeg blitt stressa - hater at folk kommer for tidlig!

Ja, men 13-tiden er jo nettopp ikke akkurat klokka 13? Jeg ville definitivt sagt 13 eller etter 13 hvis jeg ikke ønsket besøk klokka 12.45?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 08:53   #65
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Jeg ville tolket 13-tiden som et klokkeslett men 13 i seg, men som er nærmere 13 enn 14.... Dvs kl 13.xx, men ikke nærmere 14 enn ca 13.45, da ville jeg heller gått over til å si 13-14-tiden.

Tror ikke nødvendigvis det finnes noen fasit her, og uttrykket gir rom for tolkning, og b ør nok ikke brukes der man trenger å vite nor noen kommer.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 22:40   #66
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, men 13-tiden er jo nettopp ikke akkurat klokka 13? Jeg ville definitivt sagt 13 eller etter 13 hvis jeg ikke ønsket besøk klokka 12.45?

Joda, men ikke i min omgangskrets Jeg bruker som oftest begrepet hvis jeg ser at jeg ikke rekker å bli helt ferdig eller å komme til et klokkeslett. Hvis jeg sier at jeg kommer i 13-tiden betyr det egentlig at jeg vet at jeg blir litt senere enn klokka 13. Skal noen komme til meg sier jeg nok heller at de kan komme i "ett-halv-to-tiden" - da vet jeg at de kommer etter ett og sannsynligvis før ti over halv to...

Gammel 08-08-09, 23:01   #67
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Joda, men ikke i min omgangskrets Jeg bruker som oftest begrepet hvis jeg ser at jeg ikke rekker å bli helt ferdig eller å komme til et klokkeslett. Hvis jeg sier at jeg kommer i 13-tiden betyr det egentlig at jeg vet at jeg blir litt senere enn klokka 13.

Hvis jeg hadde sagt til seg at jeg kom i 13-tiden, måtte du nok regnet med at jeg kunne risikert å troppe opp ti på ett, altså.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.