Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP
Opprinnelig lagt inn av mkj, her.
Jeg ønsker et regjeringsskifte velkommen. Og skal det bli et godt 'borgerlig' alternativ er man helt avhengig av et sterkest mulig Høyre. Fremskrittspartiet får av en eller annen grunn uansett en drøss med stemmer - hvordan det har gått for seg har jeg ikke helt forstått. Som en motvekt, stabilisator eller noe sånt trenger man et sterkt høyre,som tross alt ikke har så mange populistiske utspill, og ikke ønsker å bruke opp hele oljeformuen på den nærmeste framtid.
Jeg har alltid stemt Høyre, men synes det er viktigere enn noen gang nå. Bare så synd at de driter seg ut i valgkampen. Synes ikke de var heldige med skoleutspillet sitt, som sikkert ikke var ment helt sånn som det hørtes ut. Jeg tror det er så enkelt at det trengs flere lærerressurser inn i skolen, samt sikkert litt smartere organsisering. Det sier seg jo selv at det er komplett umulig å gi individuelt tilpasset undervisning til 25 elever, når bakgrunn, kultur, språkferdigheter, kunnskap osv spriker som det gjør.
Men nå vil jo ikke Høyre nødvendigvis ha flere lærerressurser inn i skolen da men mer fokus på læring, og ikke minst heve kvaliteten på ledelse innenfor skolesektoren. Og den tanken er vel ikke så dum. Jeg har ganske stor sans for Høyre sin skolepolitikk når det gjelder hvor skoen trykker. Jeg tror de har helt rett i at løsningen ikke bare er å kaste mer penger inn i systemet som har en tendens til å være SV sitt svar på det meste. Vi bruker vel nå per penger på skolen i Norge en land som Finland (som vel fortsatt er "malen" på det vi vil oppnå). Enda høyere inntakskrav for lærerstudier er også en fin ting. Å bli lærer fortjener å bli mer "statusyrke" igjen, synes jeg 
|