Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kirkevalget

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-09, 00:15   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kirkevalget

Har ikke sett noe til noe valgkort men jeg mener at stemmerett bør brukes, om så for å stemme blankt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 00:21   #2
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Har ikke sett noe til noe valgkort men jeg mener at stemmerett bør brukes, om så for å stemme blankt.

Korreksjon.

Her fikk jeg papirene utlevert. I menighetsrådet er det jo interessant.
13 kandidater og 8 skal velges og 5 vara.......

Ingen opplysninger om kandidater osv medfulgte.

Gammel 01-08-09, 00:27   #3
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Opplysninger om kandidatene er noe som kommer fram lokalt, ikke noe som sendes ut. Hva de enkelte gjør ut av det vil nok variere. Noen steder er det klar profilering, andre steder ikke.

Det å ha så få på lista er dumt, men da vil rekkefølgen bety en del.

Jeg synes jo at der det står at en er stortingsrepresentant (bispedømmerådet) burde det stå partitilhørighet. Nå er jeg såpass orientert at jeg vet det men likevel.

Gammel 01-08-09, 00:30   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fikk valgkort, og skal stemme.

Bor på et lite sted, kjenner til de fleste på lista, og skal hvertfall stemme bort listefyllet som ikke har noe i et menighetsråd å gjøre.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 00:48   #5
Maz
Pauset

Standard

Nå har jeg vært inne på kirkevalg.no og lett og lest. Bare bisperådslisten lå det inne informasjon om kandidatene, og maken til tungvindte greier.

De aller fleste kandidatene var rimelig arrogante og hadde skrevet nærmest ingenting.

En utpekte seg på å snakke masse rundt grøten, som virket veldig homofobt, så hun er ut. En virket dottete men hadde guts nok til å si hva han stod for, han får stemme for det. Ellers vet jeg jammen ikke. Av de som jeg vet har partipolitisk tilhørighet hadde ikke en eneste mot til å si det.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.